×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
برای پیشگیری از تنگی نفس پاییزی

دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع نخستین بارندگی‌های پاییزی در برخی مناطق اظهار کرد: از سال‌های گذشته، نخستین بارندگی‌ها در فصل پاییز با افزایش موارد تنگی نفس و آسم همراه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از بروز مشکلات تنفسی و جلوگیری از افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌ها در شرایط همه‌گیری کرونا، افزود: با توجه به پیش‌بینی بارندگی، تمامی کسانی که در خوزستان در مدت مشابه سال‌های گذشته سابقه آسم و آلرژی داشته‌اند، اکنون از منزل خارج نشوند و در فضای بیرون تردد نکنند و در منزل نیز درب و پنجره‌ها را ببندند و درزها را بگیرند.

علوی افزود: در خارج از منزل نیز همه شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، کرونا و مشکلات تنفسی ناشی از آلاینده‌های محیط حتما از ماسک استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر افرادی در سال‌های گذشته در این بازه زمانی از داروهای تنگی نفس و اسپری‌های گشادکننده راه‌های هوایی استفاده می‌کردند، اکنون نیز از داروهای خود استفاده کنند زیرا این داروها جنبه پیشگیری و درمان دارند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان خوزستانی هنگام بارندگی در محیط آلوده و در معرض باران قرار نگیرند، بیان کرد: نخستین بارندگی‌ها، با آلودگی‌های هوا از لایه‌های جوی نیز همراه است و ممکن است افراد حساس در معرض تنگی نفس و مشکلات تنفسی قرار بگیرند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.