×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارخانه تولید هیدروکربن در آبادان افتتاح شد

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در آیین افتتاح این کارخانه گفت:این کارخانه سالانه ۲۴۰ هزار تن هیدروکربن‌ سبک و سنگین تولید و به بازار جهانی صادر می‌کند.

سیدعلی موسوی اظهار داشت: کارخانه مذکور با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون یورو توسط سرمایه‌گذار خارجی راه اندازی شده است و برای ۶۰ نفر بصورت مستقیم و  ۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی تامین خوراک و مواد اولیه نفت سفید و میعانات را از تولیدات این کارخانه عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این کارخانه سالانه ۷۰ میلیون یورو به ظرفیت صادرات منطقه آزاد اروند افزوده خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی علاوه بر جذب سرمایه‌گذار خارجی تجربه، تکنولوژی و تخصص نیز به کشور منتقل می‌شود.

موسوی هدف از افتتاح این کارخانه را جلوگیری از خام فروشی نفت عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این کارخانه مواد نفتی به ۲ نوع حلال و مواد افزودنی تبدیل می‌شوند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت: منطقه آزاد اروند بزرگترین ظرفیت منایع انرژی در جهان به شمار می‌رود که از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره مند است.

اسماعیل زمانی اظهار داشت: بهره‌برداری از واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد اروند است که با افتتاح این کارخانه تا حدودی به اهداف خود دست یافتیم.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند بستر لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خارجی را فراهم کرده است تا توسعه صنعتی و ورود سرمایه‌گذار خارجی در این منطقه را شاهد باشیم.

از ابتدای تیرماه امسال تا کنون ۱۲ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسید.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است و در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون قرار دارد.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.