×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تنها ۴۸ درصد مردم اهواز برای مقابله با کرونا ماسک می‌زنند

دکتر سید محمد علوی بیان کرد: در خوزستان نیز ۵۹ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند در حالی که رعایت این پروتکل ها باید تا ۹۵ درصد باشد.

وی افزود: هر چقدر خطر را به مردم گوشزد می‌کنیم توجیهاتی از جمله “خسته شدم”،  “نفسم تنگ می‌شود” و … را عنوان می‌کنند در حالی که در صورت ابتلا، حسرت و پشیمانی برای آنها باقی می‌ماند.

علوی، با اشاره به اینکه بیماری کرونا رفتاری است ادامه داد: در صورت اصلاح نشدن رفتار مردم اوضاع به همین منوال است و با توجه به خطرناک بودن فصل پاییز، ممکن است اوضاع بدتر ‌شود؛ زمانی که اوضاع خوزستان سفید بود پروتکل ها ۸۰ تا ۹۰ درصد رعایت می‌شد در حالی که اکنون رعایت آن کاهش یافته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: بررسی جدید نشان می‌دهد ۱۴ تا ۲۰ درصد از افرادی که یک بار به کرونا مبتلا شده اند بار دیگر هم امکان ابتلا دارند.

وی گفت: ایمنی در مقابل این ویروس حداکثر ۲ تا سه ماه، و موقتی است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در خوزستان ، ۹ شهر استان شامل اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

فرهاد ابول نژادیان افزود: همچنین مسجدسلیمان، رامهرمز ، دزفول، شادگان و لالی نیز در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته و سایر نقاط خوزستان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

وی گفت: با توجه به روند افزایشی و نگران کننده شیوع کرونا، در استان خوزستان وضعیت هشدار صریح اعلام می‌کنیم.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوزستان در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.