×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
افزایش شاخص قیمت بورسبه دلیل سفته بازی و کاغذ بازی برخی شرکت ها بود/ اغلب تصمیم گیری های شهرداری با حاشیه همراه است/ در کدام منطقه ی اهواز زمین متری ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسد که مهر شهر را فروختند/ مگر در جنگ هستیم؟/ شهری که مشکل آسفالت دارد چند تقاطع غیرهمسطح نیاز دارد؟/ شهرداری شفاف اعلام کند پول فروش زمین ها برای اجرای چه پروژه ای صرف می شود/ در مورد کیسون شفاف اطلاع رسانی کند/ وضعیت امنیت خوزستان خوب نیست یا حداقل احساس امنیت در استان وجود ندارد/ گم شدن هزار تن کود شیمیایی در یکی از شهرهای خوزستان/ اجازه نمی دهم شرکت های توانمند استان جولانگاه افراد شکست خورده ی سیاسی شوند

مجتبی یوسفی روز شنبه پنجم مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات هلال احمر خوزستان اظهار کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد بودجه عمومی کشور در اختیار است (بودجه ی عمومی دولت ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است) و عملا تصمیم گیری و اجرا در این زمینه با دولت است.

وی با اشاره به اینکه دولت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، عنوان کرد: اگر زیر ساخت ها در موضوعات اجرایی کشور اصلاح نشود هرچه نمایندگان وعده دهند شعار و نطق بی ثمر است.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی در خصوص بورس افزود: ۶۲ درصد از کسانی که در بورس سرمایه گذاری کرده اند سرمایه ای حدود ۱۰ میلیون تومان دارند یعنی اکثر این افراد سرمایه ی خود را فروخته اند تا در بورس سهیم شوند. ۱۵ میلیون نفر در کشور کد بورسی گرفته اند که در مجموع با احتساب افرادی که دارای سهام عدالت هستند حدود ۵۰ میلیون نفر سرمایه در بورس دارند.

افزایش شاخص قیمت بورس کاغذ بازی بود

یوسفی با اشاره به اینکه بی برنامگی در زمینه ی بورس رخ داد و بورس ما در سرمایه گذاری و عرضه ( کالا) درست نیست، بیان کرد: باید شفافیت در این زمینه شود، زمانی که شاخص های بورس چند هزار واحد افزایش پیدا می کند به این معنی است که اقتصاد کشور چنان رشد پیدا کرده که توانسته ایم در شرایط بد اقتصادی موجود در دنیا بورس ما شاخص مثبت داشته باشد در صورتی که در واقع چنین نیست، پس نشان می دهد این افزایش شاخص قیمت بورس سفته بازی و کاغذ بازی بود.

وی ضمن عنوان اینکه بسیاری از این شرکت ها ورشکسته هستند و با بازی در قیمت ها سرمایه ی مردم را جمع کردند، ادامه داد: به دلیل عدم تصمیم گیری مناسب و مصاحبه ی دو وزیر نفت و اقتصاد شاخص بورس افت پیدا کرد و سرمایه های مردم از دست رفت اما همین مساله زنگ هشداری شد تا نشان داده شود بورس بازاری تخصصی است که برای بررسی این موضوع مجلس ورود کرده است.

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح های اقتصادی ابلاغ شده در مجلس گفت: طرح دو فوریتی اخذ مالیات از خانه های خالی مصوب شد و قرار است به زودی اجرا شود همچنین طرح دو فوریتی افزایش سرمایه ی شرکت های سرمایه گذاری و طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی از دیگر طرح های اقتصادی مجلس تا کنون بوده است.

وام ۱۴۹ میلیون دلاری بانک جهانی برای فاضلاب اهواز با تخلف یکی از مسئولان بی نتیجه ماند

یوسفی افزود: در اواخر سال ۸۴ و اوایل سال ۸۵، ۱۴۹ میلیون دلار برای فاضلاب اهواز و ۱۲۷ میلیون دلار برای شبکه ی فاضلاب شیراز براساس وام بانک جهانی تخصیص داده شد که مشکل فاضلاب شیراز برای همیشه حل شد اما یکی از مسئولان اهواز دچار تخلفاتی شد که مشکلی از مردم حل نشد.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبارات استان خوزستان سال گذشته دو هزار و ۶۵۰ هزار میلیارد تومان بود که بیشترین منابع اعتباری را در کشور با فاصله ی ۴۰ درصد رشد داشته ایم اما در نحوه ی مدیریت این منابع مشکلاتی وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توسعه تولید برق اذعان کرد: بعد از انقلاب تا کنون در اهواز نیروگاه برق احداث نکرده ایم، استانی که بیشترین منابع برق آبی را با دارا بودن ۶ سدبزرگ دارد.

یوسفی در بحث فاضلاب با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون یورو برای ساماندهی شبکه فاضلاب اهواز از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: در ابتدا قرار بود برای تخصیص این اعتبار یورو را با قیمت ۱۵ هزارتومان محاسبه کنند که در کمیسیون عمران با آقای نوبخت صحبت کردیم و قرار شد براساس قانون یورو را نیمایی بگیریم که در این صورت هر یورو معادل بالغ بر ۲۸ هزار تومان است.

وی با انتقاد از شهرداری اهواز با بیان اینکه اغلب تصمیم گیری های شهرداری با حاشیه همراه است، اظهار داشت:  ۱۴۰ قطعه زمین ۲۵۰ متری یک پارچه در منطقه ی مهرشهر اهواز به قیمت ۱۱۸ میلیارد تومان واگذار شده است. حال سوال اینجاست در کدام منطقه حتی حاشیه ی شهر اهواز زمین به قیمت ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسد؟

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: شهرداری اهواز ممکن است این توجیه را بیاورد که زمین ها خام و بدون معبرکشی بوده که در پاسخ باید گفت دلیل این کار چیست، مگر در جنگ هستیم؟ بعد از واگذاری زمین ها شهرداری اهواز یک ورشکسته محسوب می شود.

تخفیف ۱۶ میلیاردی شهرداری اهواز برای پرداخت عوارض زمین های مهرشهر

یوسفی با انتقاد از شهرداری اهواز برای نحوه ی واگذاری زمین های مهرشهر اضافه کرد: شهرداری اهواز برای واگذاری این اراضی به یک از تعاونی ها در پرداخت عوارض تخفیف دو درصدی داده است در حالی که براساس قانون شهرداری باید حداقل ۴ درصد عوارض بگیرد یعنی معادل ۳۲ میلیارد تومان که همان ۱۶ میلیارد نیز به صورت ارائه ی چک پرداخت شده که وصول نشده است.

شهرداری شفاف اعلام کند پول فروش زمین ها برای اجرای چه پروژه ای صرف می شود

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهم زمین های شهرداری اینگونه به فروش رسد، ابتدا می بایست اراضی باتوجه به ارزش افزوده ای که دارند به صورت کارشناسی قمیت گذاری شوند و شهرداری نیز به طور شفاف اعلام کند پول فروش زمین ها برای اجرای چه پروژه ای صرف می شود.

نماینده ی مردم اهواز در مجلس با انتقاد از اجرای برخی پروژه ها و اقدامات غیرضروری شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: شهری که مشکل آسفالت دارد چند تقاطع غیرهمسطح نیاز دارد؟ آیا کاشت این مقدار نخل نیاز بود؟ چرا برخی از نخل های مثمر از بین رفت؟. برای این نخل ها باید جای گذاری مناسب انجام می شد و در زمین های حاصلخیز کاشت می شدند.

یوسفی با اشاره به تفاهم نامه ی شهرداری اهواز با قرارگاه خاتم برای تکمیل فاز نخست متروی اهواز تصریح کرد: شهرداری اهواز به صورت شفاف در خصوص موضوع فسخ قرارداد با شرکت کیسون ( پیمانکار متروی اهواز) اطلاع رسانی کند همچنین بگوید چه زمانی پیمانکار جدید متروی اهواز شروع به کار خواهد کرد.

وضعیت امنیت استان خوب نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص امنیت خوزستان گفت: وضعیت امنیت خوزستان خوب نیست یا حداقل احساس امنیت در استان وجود ندارد شرایط بد اقتصادی نیز مزید بر علت شده تا سرقت ها افزایش پیدا کنند بنابراین در همین راستا ما نمایندگان خوزستان مکاتبه ای با دستگاه قضا و وزیر کشور داشته ایم.

یوسفی در بخش دیگری از صحبت هایش در رابطه با بحث پهنه ی خطر مناطق منبع آب، حصیرآباد و آل صافی با اشاره به اینکه در سال های گذشته چند نفر از هم شهری های خود را براثر نشست زمین در این مناطق از دست دادیم، بیان کرد: یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در منطقه ی سپیدار برای انتقال ساکنان مناطق پرخطر از جمله منبع آب، حصیرآباد و آل صافی در دست ساخت است که ۸۰۰ واحد آماده شده و در حال جابه جایی افراد به این منطقه هستیم.

وی در خصوص بحث انتقال آب با بیان اینکه جای سوال است که در ادوار گذشته ی مجلس چندین هزار میلیارد تومان برای انتقال آب از سرشاخه های خوزستان به سایر استان هزینه شد، اظهار کرد: به رییس سازمان محیط زیست و وزیر نیرو اعلام کردم حق آبه های خوزستان در پنج بُعد کشاورزی، صنعت، آب شرب، بهداشت و زیست محیطی تعیین و به روز شود و بعد از آن اگر آب مازاد باقی ماند آب شرب به اصفهان انتقال داده شود.

گم شدن هزار تن کود شیمیایی در یکی از شهرهای خوزستان

نماینده ی مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هزار تن کود شیمیایی در یکی از شهرهای خوزستان گم شده که این مساله کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است برای همین اگر این موضوع حل نشود به زودی در این رابطه شفاف سازی می کنم.

یوسفی در پایان افزود: اجازه نمی دهم شرکت های توانمند استان جولانگاه افراد شکست خورده ی سیاسی شوند، برخی از نامزدهای انتخابات مجلس که صلاحیت آن ها در انتخابات تایید نشده و یا رای کسب نکرده اند به سمت این شرکت ها روی می آوردند.

 

منبع: پایگاه خبری کاوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.