×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
وضعیت همه شهرهای خوزستان در آستانه قرمز شدن است

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: مردم باید مثل گذشته روش‌های مراقبتی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با بیان این که شیب روند افزایشی بیماری کرونا با شدت کم رو به افزایش است توضیح داد: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی شدن وضعیت می‌تواند سرعت این شیب را افزایش دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نسبت به ۲ هفته قبل بهتر شده است و اهتمام جدی‌تری صورت می‌گیرد.

وی افزود: بنا بر تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و معلمان برای رفع اشکال دانش آموزان در مدارس حضور دارند و حتی اگر یک دانش‌آموز نیز به کلاس برود تدریس حضوری برای او صورت می‌گیرد.

ابول‌نژادیان با اشاره به افزایش روند بیماری کرونا در استان بیان کرد: ۹ شهر استان به دلیل رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی در وضعیت قرمز قرار گرفتند که جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر را شامل می شوند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم اقدام قاطع، پیشگیرانه و همکاری های بین بخشی در زمینه کنترل کرونا ویروس، متاسفانه در آینده شاهد روند صعودی افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ضرورت دارد بر اماکن ورزشی، بازارچه های محلی، مدارس و… از سوی فرمانداران سراسر استان نظارت جدی صورت گیرد.

استان خوزستان حدود نیمه مرداد ازوضعیت قرمز خارج و به حالت زرد درآمد و پس از ۲ ماه در اوایل مهر ماه با اعلام وزارت بهداشت به وضعیت هشدار و سپس قرمز تبدیل شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.