×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
افزایش فوت و ابتلا به کرونا در خوزستان

غلامرضاشریعتی استاندار خوزستان  در جلسه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:متاسفانه ظرف دو هفته  گذشته کرونا که در خوزستان کاملا مهار شده بود و رو به کاهش بود به سمت افزایش حرکت کرده است.

وی ادامه داد:البته شیب این افزایش بسیار ملایم است و تند نیست و اگر هم اکنون دست به کار شویم و مردم همانند گذشته همراهی و کمک کنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم سریع روند را کنترل کنیم.

شریعتی گفت: تعداد فوتی ها به نسبت دو هفته گذشته مقداری افزایش یافته است،تعداد بستری ها نیز مقداری افزایش یافته است شرایط را باید با جدیت کنترل نماییم باید تمام شرایطی که مربوط به وضعیت قرمز است اعمال شود و همه مکلف و موظف هستند که دستورالعملهای شرایط قرمز را رعایت نمایند و هیچ کس حق تخطی ندارد امسال مراسم اربعین را نداریم و حتی در سطح شهرها نیز مراسمی نداریم و مطابق نظر مقام معظم رهبری در منازل برگزار می شود.

استاندار خوزستان گعت:در بهبهان نیز مراسم راهپیمایی در روز شهادت امام رضا برگزار نمی شود همه موارد باید رعایت شود تجمعات نباید شکل بگیرد از مراسم خاکسپاری و عروسی پیشگیری شود زیارت اهل قبور باید کنترل شود و جلوگیری شود و تمام مقرراتی که مرتبط با شرایط قرمز هست باید اعمال شود و انشاالله با جدیت بتوانیم روند بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

وی ادامه داد:بنا شد هرس کنوکارپوس ها با جدیت و سریع انجام شود چون با اولین بارش ها در پاییز معضل بیماری تنفسی ایجاد می‌شود و با هرس درختان قابل کنترل است و امیدواریم با سرعت و جدیت خوبی این کار انجام شود تا بتوانیم به صورت جدی آلرژی‌های ناشی از بارش‌های ابتدایی را کنترل کنیم.

وی اظهار کرد: بنا شد اکیپ هایی برای بازدید و نظارت تشکیل شود،همچنین مقرر شد آموزش و پرورش را کمک کنیم نظارت جدی تری انجام دهد اگر چه تعداد بیماران دانش آموز ما به علت کنترل ها کم بوده است و همگی دانش آموزان مبتلا نیز شرایط بهبودی را پیدا کردند باید مراقبت کنیم بنا شد صدا و سیما کمیته فرهنگی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دوباره تبلیغات گسترده‌ای انجام دهند برای استفاده از ماسک رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات تا بتوانیم به حول و قوه الهی شرایط را کنترل کنیم و مدیریت کنیم و تلاش کنیم که بر کرونا فائق باشیم و تسلیم این بیماری حتی در مقاطع خاص نشویم انشاالله با اقدامات لازم شرایط کنترل شود.

شریعتی در پایان گفت:در مناطق حاشیه و کم‌برخوردار شرایط نامناسب تر است باید حتماً رعایت بیشتری شود و بیشتر از ماسک استفاده کنند و دستگاه های اجرایی هم در توزیع ماسک کمک نمایند.

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.