×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
جهش تولید راهی برای جلوگیری از ریشه‌دار شدن مشکلات است

ارسلان غمگین روز چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب ملی جهش تولید با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب بیان کرد: فلسفه نامگذاری سال‌ها، فرهنگ‌سازی و جلب توجه مردم به یک ارزش و در نقطه مقابل آن یک مساله و مشکل است. بر این اساس رهبر معظم انقلاب با دریافت اطلاعات و گزارش‌های سراسر کشور، مطالعات و تجربه شخصی و با عنایت به اشرافی که به مسایل مختلف کشور دارند سیاست گذاری و جهت‌گیری‌های نظام را تدوین می‌کنند.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه قرار دارد و دشمنان قصد دارند با حربه اقتصادی و تحریم، ستون فقرات نظام اسلامی را بشکنند.

غمگین افزود: انتخاب راهبرد “جهش تولید” برای سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب از میان سایر اولویت‌های موجود کشور در شرایط فعلی بسیار هوشمندانه و حیاتی بود. پیشبرد اهداف اقتصادی کشور نیازمند کار و تولید است و بقایکار، کارگر و کارفرما نیز در گرو تولید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در این راستا باید به نقش و جایگاه کارگران در تحقق اهداف سال که نقش اساسی و زیربنایی دارند، توجه ویژه داشت. با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و در راستای منویات معظم له، و اهمیت پرداختن به این موضوع هوشمندانه ، تصمیم به نگارش و تدوین کتابی با موضوع جهش تولید و رویکردی بر رسالت‌های وزارت متبوع گرفته شد.

وی بیان کرد: در این کتاب با عنایت به اهمیت مسایل اقتصادی در سال‌های اخیر در ابتدا به اقتصاد مقاومتی ، راهبردها و الگوهای اقتصاد مقاومتی و سپس به رونق تولید پرداخته شد.

غمگین افزود: عوامل موثر بر رونق تولید و قوانین و عوامل بازدارنده تولید و تاثیر تحریم‌ها بر تولید،نقش دولت در تحقق جهش تولید و در نهایت به نقش وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اثر گذاری رسالت ذاتی آن در حوزه های تعاون ، اشتغال و روابط کار، اقتصاد، مقاومت اقتصادی، رونق تولید، جهش تولید و تفاوت‌های آن، اقتصاد مقاومتی، راهبرد جهش تولید به عنوان مهم‌ترین عامل و ستون فقرات تولید، نقش و راهبرد اقتصاد مقاومتی و نقش آن در جهش تولید از دیگر مطالب این کتاب است.

وی ادامه داد: تجارب سایر کشورها در جهش تولید، رونق تولید و جهش آن در کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن و تجربیات کشورهای آمریکای جنوبی،چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای جهش تولید ،تأثیر شیوع کرونا بر بخش‌های مختلف، ظرفیت‌شناسی جهش تولید در بخش‌های اقتصادی، راهبردهای حمایت از تولید و پیشنهادهای در جهت تحقق جهش تولید، نقش دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تحقق جهش تولید از دیگر مباحث این کتاب است.

کتاب ملی جهش تولید نخستین کتاب تخصصی و مرجع در حوزه جهش تولید است. این کتاب توسط ارسلان غمگین، سیده معصومه موسوی و مهدی رضازاده تالیف شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.