×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
هشت پروژه سلامت در جنوب غرب خوزستان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این آیین اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح‌های بهداشت و درمان در جنوب غرب خوزستان را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پروژه احداث اورژانس شهید بهشتی آبادان با متراژ یک هزار و ۸۶۰ متر مربع و با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال تکمیل و بهره‌برداری شد.

شکراله سلمان‌زاده افزود: مجتمع خوابگاه دانشجویی آبادان نیز با متراژ ۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۸۸ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: مجموعه اتاق‌های عمل بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان با ۵۰۰ مترمربع و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار و آزمایشگاه این بیمارستان در متراژ ۲۵۶ مترمربع و اعتبار ۸۷ میلیارد ریال تعمیر اساسی شد.

سلمان‌زاده احداث و بهره‌برداری از بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی آبادان با۲۵۰ مترمربع و اعتبار ۸۷ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌ها بیان کرد و افزود: ساختمان تشکلات دانشجویی آبادان در زمینی به مساحت ۱۹۸ متر مربع و اعتبار ۴۸ میلیارد ریال نیز بهره‌برداری شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به احداث منازل ۲ واحدی پزشکان خرمشهر گفت: این ساختمان در متراژ  ۱۷۱ متر مربع و با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سالن چند منظوره ورزشی دیری فارم آبادان نیز در متراژ هزار و ۴۱۳ متر مربع و با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال امروز کلنگ‌زنی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آیین به صورت ویدیوکنفرانس ضمن گرامیداشت سالروز پنج مهر شکست حصر آبادان گفت:همه ملت ایران به واسطه جانفشانی و استقامت مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس مدیون آنها هستند.

سعید نمکی با بیان خاطره‌ای از روزهای آغازجنگ تحمیلی و حضور خود در خرمشهر افزود:هرکاری برای مردم خوزستان و به ویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر انجام دهیم باز هم مدیون آنها هستیم.

وی با تشکر از مسوولان دانشکده علوم پزشکی آبادان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ در منطقه مرزی و مهم جنوب خوزستان گفت:تلاش کادر درمان باعث خنثی سازی توطئه‌های دشمنان در بحث قومی گری شده است.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.