×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مواردی از ابتلا به کرونا در دانش آموزان خوزستان مشاهده شد

کوروش مودت بیان کرد: برای حفظ سلامت و بهداشت مدارس اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ستاد مدیریت کرونای استان کمیته ای را برای بازرسی از مدارس تشکیل داده است و نظارت از مدارس را آغاز کرده است.

وی گفت: نواقصی در سطح مدارس در خصوص رعایت نکات بهداشتی مشخص شده که برای رفع آن ها اقدامات لازم انجام می شود.

مودت در ادامه با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است بیان کرد: مدارس استان شرایط برای حضور دانش آموزان را دارند و دانش آموزانی که در مدارس حضور نمی یابند می توانند از شبکه شاد و یا صدا و سیما آموزش ببینند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: از موسسات و شرکت ها برای کمک به آموزش و پرورش جهت تامین مواد ضدعفونی کننده درخواست همکاری و مشارکت داریم و این موضوع  در شورای آموزش و پرورش استان نیز مصوب شده است .

وی درادامه با اشاره به تامین سه هزار تبلت توسط استانداری برای مدارس مناطق محروم استان بیان کرد: مقرر شد سه هزار تبلت از سوی استانداری خوزستان برای مدارس مناطق محروم استان خریداری شود که استانداری در حال خرید این تعداد تبلت است.

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و شرکت پتروشیمی بندر ماهشهر نیز هفت هزار تبلت برای مناطق محروم شهرستان های ماهشهر، آبادان و خرمشهر تامین کرده است.

امسال مدارس خوزستان همچون مدارس سایر کشور در تاریخ ۱۵ شهریورماه بازگشایی شد ودر این مدت گزارش مرگ یک دانش آموز ابتدایی اهل گتوند که دارای بیماری زمینه ای بود و به کرونا مبتلا شد اعلام گردید.

طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش خوزستان موسسات و شرکت ها و دانش آموزان باید برای ضدعفونی کردن مدارس همکاری داشته باشند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش خوزستان وزارتخانه ۱۵۰ میلیارد ریال برای بحث گندزدایی مدارس استان اختصاص داده است.

به گفته استاندار خوزستان حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و بنا به تصمیم خانواده ها دانش آموزان می توانند به صورت حضوری و یا با اشتفاده از شبکه شاد و یا صدا و سیما آموزش دریافت کنند.

مدارس خوزستان با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه پارسال تعطیل شدند و آموزش به دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد انجام گرفت.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است که در هفت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.