×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهسازی معابر شهری معطل اجرای شبکه فاضلاب است

موسی شاعری شهردار اهواز در گفت‌و‌گوی تلویزیونی، اظهار کرد: امروز دیگر همه مردم استان خوزستان به ویژه اهواز و حتی در سایر استان‌های کشور با ماجراهای تکراری پروژه قطار شهری اهواز آشنایی دارند، بارها در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها وضعیت آن بیان شده است.

وی افزود: این پروژه که مقرر بود ۴ ساله به اتمام برسد، به مدت ۱۵ سال ادامه پیدا کرد و مبلغ سیویل که ۳۰۰ میلیون تومان تصویب شده بود، تا به حال ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است در حالی که این پروژه تنها ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همین مسئله دیگر گویای همه چیز است.

وی افزود: با این وجود در ادوار گذشته در زمان شهرداران و استانداران مختلف توافقات خوبی با پیمانکار قبلی این پروژه داشتیم اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد، پروژه قطار شهری در دیگر کلان شهرهای کشور تا خط ۴ راه‌اندازی شده است اما ما در اهواز همچنان درگیر خط یک از فاز یک هستیم. این در حالی است که زودتر از شهرهای دیگر پروژه را در اهواز آغاز کردیم.

شاعری یادآور شد: در مهرماه سال گذشته برای بار آخر یک فرصت دیگر به پیمانکار قبلی پروژه داده شد اما با وجود پرداخت صورت وضعیت اما تغییری در روند کار مشاهده نشد، پس از کش و قوس‌های فراوان قرارداد فسخ شد که تا امروز پیمانکار قبلی همچنان بر ماندن در جریان اجرای پروژه اصرار می‌ورزد که مشخص نیست دلیل این میزان اصرار ورزیدن چیست.

شهردار اهواز از آغاز همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز خبر داد و گفت: بعد از فسخ قرارداد با این پیمانکار مذاکراتی با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای تکمیل پروژه داشتیم، که بعد از طی مراحل مطالعاتی، حقوقی و اداری کار تکمیل پروژه قطار شهری اهواز با قرارگاه با توجه به سوابق درخشان این مجموعه در انجام پروژه‌های بزرگ شهری، با بهره‌گیری از امکانات وتجهیزات داخلی و دانش مهندسان ایرانی خواهیم داشت.

شعار اهواز نوین رو محقق می سازیم

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری اهواز کار مشترکی با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ساخت میدان دانشگاه آغاز کرده است که با کیفیت مطلوبی و سرعت قابل‌توجهی در حال انجام است، در نظر داریم از ظرفیت‌های قرارگاه برای انجام پروژه‌های مدیریت شهری بیش از گذشته بهره‌مند شویم که شعار همیشگی خود (اهواز نوین) را محقق سازیم.

شاعری در ادامه به انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق حاشیه‌ای اهواز اشاره کرد و گفت: زمانی که از توسعه و آبادانی صحبت می‌کنیم، به این معنی نیست که شرایط ایده آل است و ما متوجه مشکلات نیستیم، بارها از مردم بابت مشکلات موجود عذرخواهی کردیم، بهبود وضعیت موجود نیازمند به کارگیری تمام ظرفیت‌ها و صرف زمان بیشتری است، در شرایط تحریمی خوشبختانه موفق شدیم منابع مالی شهرداری را ارتقا ببخشیم و پروژه‌های خوبی از جمله میدان دانشگاه، میدان جمهوری و پارک کوهساران را شروع کردیم.

انجام ۳۰ و نیم میلیون مترمکعب در شهر اهواز آسفالت گذاری

شهردار اهواز ادامه داد: میزان ۳۰ و نیم میلیون مترمکعب در شهر اهواز آسفالت‌گذاری داشتیم ولی قبول داریم که وضعیت آسفالت اهواز بسیار بد است، مشکل جدی فاضلاب داریم که مرتبط با شهرداری نیست و تا زمان رفع این مشکل از سوی آبفا نمی‌توان پروژه‌های دیگر از قبیل بهسازی معابر و خیابان ها را انجام داد.

شاعری با قدردانی از مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای نگاه ویژه به رفع مشکلات خوزستان خاطرنشان کرد: در زمینه محرومیت‌زدایی از مناطق پیرامون که اهواز بیشترین آمار مناطق حاشیه‌نشینی در کشور را دارد ، قرارگاه خاتم الانبیا اعلام آماده کرده است که بتوان با انجام اقداماتی چهره نامناسب مناطق حاشیه‌ای را از کلان شهر اهواز برداریم و محرومیت‌ها رفع شود، به همین منظور با توجه به نگاه ویژه سپاه پاسداران به خوزستان تفاهم نامه‌ای را با قرارگاه با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال در گام اول از منابع شهرداری منعقد کردیم.

وی در پایان عنوان کرد: در نظر داریم به جای نگهداری املاک شهرداری که درآینده سرنوشتی جز تصرف ندارند، به سرمایه‌ای برای توسعه شهر تبدیل کنیم و با تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات شهر با در نظر گرفتن اولویت‌ها به سمتی برویم که از میزان فاصله برخورداری از امکانات شهری در نقاط مختلف اهواز کاسته شود.

 

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.