×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تجویز داروهای رمدسیویر و رسیژن برای درمان کرونا در خوزستان

رضا غفاری بیان کرد: بیمارستان‌های رازی و گلستان اهواز از این داروها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده می کنند اما بیمارستان گلستان مسوول توزیع این داروها در کل خوزستان است.

وی افزود: این داروها پروتکل‌های بین‌المللی درمانی برای کرونا هستند و داروی رسیژن باید از ابتدای دوره بیماری آغاز شود.

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: این داروها حدود ۴۵ روز است که برای درمان بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان گلستان اهواز استفاده می‌شود و یک کمیته علمی نیاز به تجویز این دارو را برای بیمار بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شروع پیک جدید کرونا یک بخش ویژه با ۲۰ تخت و کاملا مجهز از جمله ونتیلاتور و سانترال اکسیژن در بیمارستان گلستان اهواز راه‌اندازی شده است.

غفاری اضافه کرد: با اضافه شدن این بخش اکنون بیمارستان گلستان اهواز ۳۶ تخت ویژه و ۴۰ تخت عادی در فضایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ متر در اختیار بیماران کرونایی قرار داده و در صورت نیاز امکان افزایش تخت و فضا وجود دارد.

وی گفت: ۷۶۶ تخت مصوب در بیمارستان گلستان اهواز فعال است.

وی ادامه داد: به ازای هر تخت ۱۷ نیرو نیاز است و اکنون ۲۰ پرستار به کادر درمانی بیمارستان گلستان اضافه شده اما هنوز کمبود وجود دارد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بیمارستان‌های خوزستان برای مقابله با کرونا اکنون بیش از آنکه به تخت عادی نیاز داشته باشند به تخت آی‌سی‌یو نیاز دارند.

فرهاد ابول نژادیان  با بیان اینکه وضعیت خوزستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان در مرحله هشدار است افزود: ۶ شهر خوزستان وضعیت قرمز کرونا دارند که در این ۶ شهر ۲ میلیون نفر از جمعیت استان ساکن هستند.

به گفته وی تمامی داروهای مربوط به کرونا که در آخرین پروتکل‌های روز دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد در خوزستان نیز وجود دارد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.