×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
۱۰۰ میلیون یورو به تعمیر شبکه فاضلاب اهواز اختصاص یافته است

صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل آبفا خوزستان امروز در حاشیه مانور بزرگ لایروبی و رفع انسداد شبکه فاضلاب اهواز و شهرستان کارون اظهار کرد: یکی از معضلات اصلی استان بحث فاضلاب است که با تلاش مسوولان درحال پیگیری هستیم و در سال مالی ٩٩ و ۱۴۰۰، به‌طور کلی اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو به شبکه فاضلاب اهواز تخصیص داده شده است.

وی افزود: با اعتبار تخصیصی قرار است تا حدود زیادی از مشکلات فاضلاب اهواز برطرف گردد تا از مسائل و معضلاتی که سال‌هاست متوجه شهر اهواز است کاسته شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان عنوان کرد: هم‌اکنون مراحل مناقصه پکیج صندوق توسعه در حال انجام است و فراخوان‌های ارزیابی کیفی انجام شده است.

وی افزود: به زودی سه پیمان مجزا برای فاضلاب غرب و شرق اهواز و همچنان توسعه و بهسازی ایستگاه‌های پمپاژ درنظر گرفته خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود این برنامه حدود سه سال زمان ببرد.

حقیقی‌پور بیان کرد: تا قبل از اینکه ما پروژه را به سرانجام برسانیم و آن را وارد مدار کنیم مجبور به انجام یک سری اقدامات بودیم که حالت تسکین دهنده‌ای بر مشکلاتی که در زمستان با آن‌ها مواجه می‌شویم، باشد.

وی افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم تا مانور بزرگ لایروبی را در شهر اهواز برگزار کنیم، این اقدام هرساله در دیگر شهرهای خوزستان انجام می‌شد اما امسال تصمیم گرفته شد تا در ابعاد بسیار بزرگ‌تر و برای اهواز انجام شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: حوادثی که در شش ماه گذشته اهواز اتفاق افتاد را آنالیز کردیم و مناطق مختلف اهواز به طور دقیق شناسایی شده است.

وی افزود: عوامل و علل آن مشکلات نیز شناسایی شد و برنامه‌ریزی کردیم تا طی یک مانور بزرگ این اقدامات را به صورت ضربتی و جهادی انجام دهیم که تا حد زیادی آمادگی مورد نیاز شبکه دفع فاضلاب را برای زمستان فراهم کنیم.

حقیقی‌پور بیان کرد: در شهر اهواز شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی نداریم و وظیفه تخلیه باران‌های احتمالی بر دوش شبکه فاضلاب فرسوده اهواز است.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: ما نیز دو اقدام در بحث دفع آب‌های سطحی در نظر گرفتیم که یک مورد تفاهم‌نامه‌ای است که بین ما و شورای شهر و شهردار اهواز انجام و نقاط بحرانی آبگرفتگی اهواز مشخص شده است.

وی افزود: وظایف آبفا و شهرداری مشخص است و یک‌سری کارها مقرر شده تا به صورت مشترک انجام شود که در حال انجام است و امیدواریم تا قبل از شروع فصل بارندگی طرفین به تعهداتشان عمل کنند و درصورت بارش باران شاهد مشکلات کمتری باشیم.

حقیقی‌پور عنوان کرد: این مانور طی دو هفته و در ۸۰ نقطه شهر اهواز که شناسایی شده به وسیله ۳۰ دستگاه و ماشین‌آلات و همچنین با کمک استان‌های معین از جمله قزوین، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان و فارس و … انجام خواهد شد تا کمک شایانی برای مردم اهواز باشد.

وی افزود: ۳۰۰ کیلومتر لایروبی شبکه فاضلاب در نظر گرفته شده و ۲۰ ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب شهر مورد هدف این طرح قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: تمام هدف ما این است که انشالله ریزش فاضلاب در رودخانه کارون را روز به روز کاهش دهیم.

وی افزود: در سال ۹۷ تصفیه‌خانه شرق اهواز را وارد مدار کردیم و انشالله در طرح مقام معظم رهبری و پکیج صندوق توسعه کلکتورهای تصفیه‌خانه شرق را انجام خواهیم داد و خوراک مورد نیاز تصفیه‌خانه را فراهم می‌کنیم که نتیجه آن جلوگیری از ورود فاضلاب به میزان حداقل ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در کارون خواهد بود.

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: در منطقه غرب اهواز نیز مراحل اجرایی احداث تصفیه‌خانه غرب در حال طی شدن است.

وی افزود: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه با همت مسوولین خوزستان مخصوصا استاندار مراحل فاینانس تصفیه‌خانه غرب نهایی شده و انشالله با روی مدار آمدن تصفیه‌خانه شرق و غرب بتوانیم کل فاضلاب ورودی شهر اهواز را به حداقل کاهش و اقدامی محیط‌زیستی و بهداشتی را انجام دهیم.

 

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.