×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تجربه قرارگاه خاتم برای توانمندسازی حاشیه اهواز بکارگرفته می‌شود

غلامرضا شریعتی یکشنبه در آیین انعقاد تفاهمنامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک قطار شهری اهواز بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء در دوران پس از جنگ تحمیلی برای کشور و به ویژه استان خوزستان منشا خیر بوده است که ازجمله آنها می توان به ساخت سد کرخه به عنوان یکی از شاهکارهای سدسازی ایران اشاره کرد.

وی ادامه داد: سدگتوند و سد بختیاری نیز از دیگر اقدامات قرارگاه در استان خوزستان بوده است ساخت سد بختیاری در کاهش تخریب‌ ناشی از سیلابهای خطرناک استان خوزستان نقش مهمی دارد.

شریعتی توضیح داد: ۲ سد بهمنشیر و اروند در نقطه جنوبی خوزستان درحال ساخت هستند که احداث یکی از آنها برعهده قرارگاه سازندگی است، این سدها ضمن احیای اراضی پایین دست از نابودی صنعت شیلات و هدر رفت آب نیز جلوگیری می کنند.

وی ادامه داد: برخی مواقع برای جلوگیری از بروز تبعات اجتماعی در استان خوزستان نیاز بوده که یک پروژه طولانی در مدت زمان کمی ساخته شود و در این مواقع قرارگاه خاتم الانبیاء به کمک ما شتافته است که ازجمله آن به طرح آبرسانی آبادان و خرمشهر، آبرسانی به چذابه و فاز سوم طرح آبرسانی به غیزانیه می توان اشاره کرد.

استاندار خوزستان در بخشی دیگر یادآور شد: شهرهایی مانند شیراز، کرمان، مشهد، تبریز و تهران از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء برای مدیریت و توسعه شهری استفاده کرده اند اما این امر در اهواز مغفول مانده است.

وی افزود: باید به دنبال تبدیل سرمایه های منجمد به سرمایه های مولد باشیم به طور نمونه می توان با تهاتر املاک بدون استفاده بپروژه هایی در راستای مدیریت و توسعه شهری احداث کرد.

شریعتی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی برای تکمیل فاز یک پروژه قطار شهری اهواز گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که گره‌ها و مشکلات گذشته حل شود برای این امر نیز به دقت عمل و استفاده از توانمندی متخصصان نیاز داریم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.