×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۸درصد شبکه فاضلاب اهواز فرسوده است

احمد باقری روز شنبه در نشست هم اندیشی رسانه‌های خوزستان با مدیران شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب اهواز یک میلیون و ۴۵۲هزار مشترک در شهرهای کارون، اهواز، حمیدیه، ویس، ملاثانی، شیرین شهر و رامین دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت ۴۵۲ هزار مشترک آب و ۴۰۲ هزار مشترک فاضلاب دارد، افزود: از شبکه سه هزار کیلومتری خطوط توزیع آب در اهواز یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر آن فرسوده است.

باقری ادامه داد: روزانه ۲۱۰ مورد شکایت درخصوص مشکلات فاضلاب و ۸۰ مورد درخصوص مشکلات حوزه آب به سامانه ۱۲۲ گزارش می‌شود.

وی توضیح داد: بالا آمدن آب سطح رودخانه کارون ناشی از سیل فروردین ۹۸ و بارندگی ۸۰ میلیمتری در آذر این سال، خسارت جدی به شبکه فاضلاب اهواز وارد کرد.
قائم شرکت آب و فاضلاب اهواز افزود: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: قرار است امسال ۵۰ میلیون یورو و سال بعد نیز ۵۰ میلیون یورو برای توسعه شبکه فاضلاب اهواز اختصاص یابد که برای امسال سه سند مناقصه برای تکمیل کلکتور شرق به طول ۷۰ کیلومتر، کلکتور غرب به طول ۱۵ کیلومتر و احداث و بهسازی ۳۵ باب ایستگاه پمپاژ در دست اجرا است.

باقری ادامه داد:از آبان امسال پیمانکار این سه پروژه مشخص و پروژه نیز آغاز می‌شود.همچنین عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز با ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز نیز به زودی شروع خواهد شد.

معاون فنی مهندسی شرکت آبفای خوزستان نیز در این نشست گفت: ۶۰ شهر و سه هزار روستا با جمعیت پنج میلیون نفر زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب خوزستان هستند.

افشین محمدی با بیان اینکه در شبانه روز ۲میلیون و ۱۰۰هزار مترمکعب آب در این شرکت تصفیه می‌شود، افزود: در آبفای خوزستان حدود ۴۴۲ ایستگاه توزیع آب و ۴۰۶ چاه آب وجود دارد.

وی بیان کرد: پس از مصوبه فروردین سال ۹۶ هیات دولت، مقرر شد در یک دوره سه ساله اعتباراتی به مجموعه سازمان آب و برق خوزستان اختصاص یابد که براین اساس اسنادی مطابق با نقاط ضعف موجود تدوین شد.

محمدی ادامه داد: مطابق این سند میزان هدررفت آب در خوزستان باید سالی پنج درصد کاهش یابد. از شهریور سال ۹۶ قراردادی در این راستا منعقد شد اما به دلیل بروز مشکلات فنی دولت نتوانست تعهدات مالی خود را به موقع انجام دهد.

وی افزود: از شهریور ۹۶ تا نیمه نخست سال ۹۹،حدود ۹۵۰ کیلومتر از خطوط شبکه آب در خوزستان اصلاح شد و در صورت تامین اعتبار این رقم به یکهزار و ۷۰۰کیلومتر می‌رسید.

معاون شرکت آبفای خوزستان گفت: در بحث تامین و توزیع شبکه آب خوزستان با مشکلاتی نظیر کاهش سطح آب زیرزمینی، کاهش دبی رودخانه و به تبع آن کاهش کیفیت آب، افت سطح آب رودخانه در شهرهای جنوبی و افزایش مصرف آب در نتیجه بروز بیماری کرونا روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: ۲۹درصد آب شرب اهواز از منابع زیرزمینی، ۲۸ درصد آب سطحی، ۲۰درصد طرح غدیر، ۱۴ درصد از منابع جنوب شرق، ۶درصد سرگدار و سه درصد از خط محرم تامین می‌شود.

محمدی گفت:در هویزه، دشت آزادگان، بهبهان، هندیجان، آبادان، لالی، اندیمشک، شوشتر، هفتکل و رامهرمز با مشکل کیفی آب روبه رو هستیم، اما این بدان معنا نیست که آب بی کیفیت به دست مصرف کننده می رسد بلکه منابع تامین کننده آب در این نقاط کیفیت کمتری دارند.

وی ادامه داد: براساس نظر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان حداقل ۳۰درصد نیاز آب شرب شهرهای جنوبی باید از طریق آب شیرین کن ها تامین شود. اکنون مناقصه برای تولید ۷۹هزار مترمکعب آب شیرین در دست اجرا است.

محمدی افزود: بابت قصور در خدمات رسانی ازمردم عذرخواهی می‌کنیم اما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با امکانات موجود خدمات رسانی خوبی ارایه دهیم.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.