×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سامانه‌ای برای حذف حضور فیزیکی در ادارات راه‌اندازی شد

رضا قیصی پور بیان کرد: این سامانه متشکل از چهار سامانه دادور، یاور، سام و نما است و به منظور ارایه خدمات و با قابلیت پیگیری صدور مجوز، ثبت ، رسیدگی به شکایات، و مشاوره به متقاضیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: سامانه‌های دادور و یاور به طور کامل در خوزستان بهره‌برداری شده، و سامانه‌های سام و نما نیز در در حال راه‌اندازی هستند.

وی در تشریح خدمات این سامانه‌ها افزود: سامانه دادور، سامانه دریافت، انعکاس و پیگیری شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار است که برای ارایه خدمات ثبت و پیگیری شکایات صدور مجوزهای کسب و کار راه‌اندازی شده است.

قیصی پور اضافه کرد: به منظور ارایه خدمات بر خط به متقاضیان، برای هر یک از کاربران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه، نام کاربری و کلمه عبور منحصر به فرد در نظر گرفته شده که توسط راهبر سامانه در اختیار افراد قرار خواهد گرفت و هر کاربر می‌تواند با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور فراهم شده از طریق وب سایت سامانه به آدرسwww.g۴b.ir  به سامانه وارد شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان با اشاره مزیت‌های این سامانه گفت: متقاضیان می‌توانند بدون الزام به حضور فیزیکی در دستگاه‌های اجرایی و با کمترین هزینه و زمان نسبت به ثبت درخواست شکایت خود از بیش از ۱۴۰ دستگاه اجرایی، فرمانداری، شهرداری، بانک، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی اقدام، و در زمان کوتاهی در جریان پیگیری و دریافت پاسخ از طریق پیامک قرار گیرند.

قیصی پور افزود: بیش از ۶۰۰ نماینده فعال در حوزه‌های خدماتی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی در خوزستان وجود دارد که راه‌اندازی این سامانه، مراجعه‌ی حضوری به دستگاه‌های اجرایی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان ادامه داد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با روند ثبت درخواست در سامانه می‌توانند به آدرس g۴b.ir مراجعه و از قسمت اطلاع رسانی، نسبت به دریافت و مشاهده فایل و فیلم‌های آموزشی اقدام کنند.

وی در تشریح سامانه یاور نیز گفت: میز مشاوره کسب و کار با ارایه مشاوره، آموزش‌های کاربردی و پاسخگویی صریح، شفاف، به موقع و رایگان به ذینفعان توسط مشاوران متخصص، متعهد و با تجربه در حوزه‌های مالیاتی، گمرک، بازار بورس و سرمایه، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بانک و بیمه و سایر حوزه های مرتبط با کسب و کار به کمک ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب سامانه‌ای برخط و یک پارچه، پیاده سازی شده تا زمینه بهبود محیط کسب و کار و تسهیل امور برای فعالان اقتصادی را فراهم کند.

قیصی پور افزود:تاکنون بیش از ۸۰ نماینده از ۴۰ دستگاه اجرایی خوزستان در بیش از ۱۵۰ حوزه مشاوره برای پاسخ دهی به درخواست متقاضیانی که در فرآیند اخذ مجوزهای سرمایه گذاری در زمینه‌هایی همچون صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، شیلات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، سرمایهگذاری داخلی و خارجی، ثبت اسناد و املاک، بورس و اوراق بهادر و … در سامانه g۴b.ir  فعال و دارای پنل کاربری هستند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان بیان کرد: متقاضیانی که نیاز به مشاوره در حوزه سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در دستگاه‌های اجرایی و فقط از طریق ثبت نام در سامانه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار به آدرس www.g۴b.ir و ارایه درخواست اقدام، و از طریق دریافت کد رهگیری و اطلاع رسانی پیامکی در جریان روند پاسخ دهی به آن قرار گیرند.

وی گفت: این سامانه در این شرایط کرونایی با کاهش تردد و مراجعه مردم به دستگاه‌های مختلف اجرایی در کاهش انتشار این ویروس بسیار تاثیرگذار است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.