×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
جزئیات طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در بیمه سلامت

دکتر علی خسروی با اشاره به گذشت سه ماه از اجرای فاز دوم نسخه‌نویسی الکترونیک در خوزستان، اظهار کرد: با استقبال خوب پزشکان و موسسات طرف قرارداد از نسخه‌نویسی الکترونیک و همکاری و تعامل پزشکان و موسسات طرف قرارداد در اجرای دقیق نسخه‌نویسی الکترونیک، بیمه سلامت خوزستان رتبه چهارم را بین ۳۱ استان کسب کرده است.

وی افزود: در آغاز فاز دوم نسخه‎نویسی الکترونیک ۸۷۴ موسسه طرف قرارداد در خوزستان با بیمه سلامت مشغول همکاری بودند که در مجموع ۶۲۶ موسسه شامل ۴۴۰ داروخانه، ۱۱۲ آزمایشگاه، ۶۸ مرکز تصویربرداری و شش مرکز پزشکی هسته‌ای به سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شدند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: از ابتدای مردادماه ۴۷۷ مرکز طرف قرارداد متصل به سیستم، صورتحساب‎ها را به صورت الکترونیک ارسال کردند و بیمه سلامت خوزستان موفق شد در جایگاه نخست کشوری قرار بگیرد.

خسروی تصریح کرد: سال‌های گذشته مراکز درمانی، مطب‌ها، داروخانه‌ها و همچنین بیمارستان‌ها اطلاعات خود را به صورت کاغذی یا به صورت “CD” به بیمه سلامت ارائه می‌دادند و سپس در اداره به صورت مکانیزه و الکترونیک، ذخیره و رسیدگی می‌شد اما اطلاعات الکترونیک روی فضای ابری یا واقعی سرور ذخیره می‌شوند و در زمان مورد نیاز، امکان استفاده از این اطلاعات وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اجرای فعالیت‌های الکترونیکی در استان در شهریورماه، اظهار کرد: بیش از ۳۵۳ هزار نسخه الکترونیک به روزرسانی پرداخت مطالبات مطب‌ها و موسسات فعال در حوزه الکترونیک در سطح استان تولید شده است.

خسروی بیان کرد: ۵۷۴ مطب با بیمه سلامت خوزستان قرارداد دارند که به دلیل عدم همکاری در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و ایجاد مقاومت در برابر فرآیند تولید نسخ الکترونیک، با این پزشکان فسخ قرارداد شد و ۴۸۰ مطب فعال در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک با بیمه سلامت استان در حال همکاری هستند.

وی افزود: همچنین در ابتدای شهریورماه ۳۶۹ مطب در طرح، با ارسال بیش از ۷۵ درصد صورتحساب‌ها به صورت الکترونیکی، به جایگاه مطلوب رسیدیم.

خسروی با اشاره به آغاز اجرای این در طرح آزمایشگاه‌ها، عنوان کرد: از آغاز طرح نسخه‌نویسی الکترونیک با بیمه سلامت خوزستان، ۱۱۲ آزمایشگاه طرف قرارداد هستند که با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد، ارسال اطلاعات و صورتحساب‌ها به حالت الکترونیک تبدیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان با انجمن داروسازان استان به منظور تسریع در فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک در راستای یکپارچه‌سازی سامانه تایید نسخ و سامانه نسخه‌پیچی الکترونیک، امضاء شده است.

وی تصریح کرد: در سراسر خوزستان ۴۴۰ داروخانه به طرح نسخه‌نویسی الکترونیک متصل هستند و با ارسال بیش از ۸۵ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی توانسته‎ایم مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم.

خسروی خاطرنشان کرد: عملکرد پزشکان بر اساس مدارک در ماه جاری، شاخص‌ها و عملکرد مراکز بر اساس تعداد نسخه‌های پیچیده‌شده و قراردادهای کیفی، بررسی و ارزیابی می‎شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.