×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
معاون وزیر بهداشت روند ساخت بیمارستان‌های نیمه تمام دزفول را بررسی کرد

سید کامل تقوی‌نژاد در سفر یک روزه خود به شهرستان دزفول از بیمارستان‌های در حال ساخت یازهرا(س)، زنان و زایمان و اورژانس دزفول دیدن کرد.

عنایت الله قندی‌پور مدیر پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یازهرا در این بازدید گفت: فاز نخست این بیمارستان از خردادماه ۱۳۹۶ آغاز شده و با توجه به تعهدات اولیه بنیاد علوی، بنیاد برکت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده بود با ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار، ۲۶۰ تخت راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه برآورد مالی این فاز با توجه به مشکلات مالی و تورم به ۴۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: ۲۶ میلیارد تومان از اعتبار فاز نخست توسط بنیاد برکت، ۲۶ میلیارد تومان توسط بنیاد علوی و ۵۲ میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید تامین می‌شد که همه اعتبار به غیر از هفت میلیارد تومان از تعهد وزارت بهداشت پرداخت شده است.

قندی‌پور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه جدیدی بین بنیاد برکت و علوی برای تکمیل این بیمارستان اظهارداشت: با توجه به قرارداد، فاز نخست شامل اسکلت و آجرکاری و دیگر اقدامات شهریور ۹۷ تکمیل و فاز دوم از این زمان به بعد آغاز شد.

وی افزود: امیدواریم با تزریق اعتبار و فعالیت در ۲ نوبت کاری فاز نخست این بیمارستان با ۲۶۷ تخت شهریورماه ۱۴۰۰ راه اندازی شود.

مدیر پروژه بیمارستان یازهرا(س) دزفول اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان را ۳۸۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان بابت ساختمان و اسکلت باید به پیمانکار بدهیم و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید کارفرمایی و تجهیزات کارگاه نیاز است.

وی پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یازهرا(س) دزفول را ۴۱ درصد اعلام کرد و افزود: سعی شده زیرساخت‌های اصلی بیمارستان ساخته شوند.

قندی‌پور اظهارداشت: ۵۰ درصد پروژه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۵ درصد پروژه توسط بنیاد علوی و ۲۵ درصد توسط بنیاد برکت در حال ساخت است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از بیمارستان زیر زمینی یازهرا (نمایشگاه طلایه داران عرصه سلامت) و بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول دیدن کرد.

معاون وزیر بهداشت در پایان در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول شرکت کرد.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند را زیر پوشش دارد و علاوه بر این به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.