×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سه مخزن آبرسانی در روستاهای غیزانیه اهواز وارد مدار شد

مخزن بتنی ۳۲۰ هزار لیتری روستای ابویورو به نام شهید عباس کردانی ،مخزن بتنی ۳۲۰ هزار لیتری روستای شمه به نام شهید صالح صالحی و مخزن فایبرگلاس ۱۲۰ هزار لیتری روستای سودان به نام سردار شهید حسین اسدالهی روز چهارشنبه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان به صورت نمادین در روستای شمه غیزانیه اهواز وارد مدار شدند.

این سه طرح آبرسانی به همت قرارگاه جهادی دست حاج قاسم در سه روستای غیزانیه به بهره برداری رسید.

بازدید فرمانده سپاه تهران بزرگ از روستاهای غیزانیه

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ به همراه جمعی از مسئولان استان خوزستان به منظور رسیدگی به روستاهای محروم غیزانیه اهواز در این منطقه حضور یافت و مشکلات مردم این منطقه بخصوص مشکل آبرسانی را بررسی کرد.

وی همچنین از نوجوان مجروح شده در حادثه کوی ابوالفضل(ع) که به دستور رهبر معظم انقلاب در بیمارستان بقیه الله سپاه تحت درمان قرار گرفت عیادت کرد.

بازدید از روستاهای شمه، ابویورو و سودان و بهره برداری از مخازن آبرسانی به این سه روستا از دیگر برنامه های این سفر بود.

فاز سوم طرح آبرسانی به غیزانیه به صورت آزمایشی و فاز دوم این طرح به صورت رسمی با حضور جمعی از مقامات قرارگاه خاتم الانبیا و مسئولان استان به بهره برداری رسید.

همچنین پیش از این  چهار پروژه از گام دوم طرح آبرسانی غدیر در ایستگاه “ام الدبس” در دشت‌آزادگان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

آب شرب بخش غیزانیه شامل دهستان مشرحات و دهستان غیزانیه از سه منبع تامین آب شامل تاسیسات آب شیبان، تاسیسات یادگار امام خمینی (ره) منشعب شده از کانال کوت‌امیر و تاسیسات کمتوله‌ آب زیرزمینی شهرستان رامهرمز تامین می‌شود.

رییس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

گروه‌های جهادی ماه‌ها است که از طریق تانکر به اهالی این منطقه آبرسانی می‌کنند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.