×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخواست دادگستری خوزستان برای تسریع در اجرای حکم توقیف ۳۶ هزار بسته کولر

حجت السلام و المسلمین صادق مرادی سه شنبه در نشست معاونت قضایی قوه قضاییه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت:  ۲ سال پیش ۳۶ هزار بسته کولر و لوازم جانبی آن از سوی سازمان تعزیرات حکومتی استان خوزستان توقیف شد و دادگاه آن در سازمان برگزار و حکم این پرونده صادر شد ولی در مورد این موضوع درخواست ماده ۴۷۷ داده شد که به نظر دادگستری خوزستان، آرا صادره صحیح بوده و حکم باید اجرا شود.

وی افزود: با توجه به شرایط گرمای بیش از ۵۰ درجه استان، نیاز است که در این مورد با دستور ویژه رسیدگی صورت گیرد و  تصمیمی اتخاذ شود تا در صورت مخالفت، با اجرای حکم موضوع توقیف ۳۶ هزار کولر، این کولرها بین مردم استان و با قیمت عادلانه توزیع شود.

بررسی آراء قطعی در اجرای ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و تشخیص خلاف شرع بیّن و جلوگیری از اجرای آن از اختیارات رئیس قوه قضاییه می‌باشد.

همچنین  رئیس دیوانعالی کشور، دادستان کل کشور و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در اجراء وظایف قانونی خود چنانچه با آراء خلاف شرع بیّن مواجه شوند، طبق تبصره ۳ ماده ۴۷۷ قانون مذکور مراتب را به رئیس قوه قضاییه اعلام می‌نمایند.

در صورت موافقت رئیس قوه قضاییه با تجویز اعاده دادرسی، پرونده محاکماتی به پیوست نظریه قضات وکارشناسان قوه قضاییه از طریق معاونت قضایی در اجرای ماده ۴۷۷ قانون مذکور جهت رسیدگی به دیوانعالی کشور ارسال و رونوشت نامه برای پیگیری به دادگستری استان مربوطه ارسال می‌گردد.

تبصره – با تجویز اعاده دادرسی توسط رئیس قوه قضاییه اجراء حکم تا حصول نتیجه قطعی به تعویق می‌افتد.

بر اساس این گزارش، در خرداد ماه سال ۹۷ بود که فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف یک انبار غیرقانونی با بیش از ۳۶ هزار کولر گازی قاچاق خبر داد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.