×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دغدغه ورزش خوزستان، مزایده سالن‌های ورزشی است

افشین حیدری روز سه‌شنبه در جلسه توسعه ورزش بانوان با حضور نواب روسای هیات های ورزشی خوزستان در اهواز بیان کرد: انتظار داریم که روسای هیات‌های ورزشی وقت بیشتری بگذارند و به دنبال تامین اعتبار و جذب حامی مالی برای ورزش بانوان باشند. در بخش بانوان باید بیشتر کار کنیم و از خانم ناصری مقدم (معاون امور بانوان) می‌خواهم برای شروع کار ۲، سه برنامه اساسی به ما اعلام کنند تا در این جهت برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه با چند نفر مذاکره کردیم و قرار شد به صورت انفرادی حامی مالی ورزشکاران قهرمان خوزستان شوند.افزود:پست سازمانی معاونت بانوان باعث می‌شود مطالبه‌گری و هدف‌گذاری در حوزه ورزش بانوان بهتر، و به امور بانوان ورزشکار بهتر رسیدگی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص مزایده سالن اختصاصی ژیمناستیک استان گفت: اگر فدراسیون ژیمناستیک راضی شود، آمادگی آن را داریم که سند سالن ژیمناستیک استان را به نام هیات بزنیم که برای همیشه از مزایده خارج شود.

وی بیان کرد: متاسفانه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز با محیط بیرون خود ارتباطی ندارد و تنها فعالیت آنها تهیه مقالات علمی است در صورتی که باید ارتباط مستمری با محیط بیرون داشته باشد. به دفعات با رییس دانشکده تربیت بدنی صحبت کردیم و حتی آمادگی آن را داریم که در صورت بهره مندی ورزشکاران از محیط های دانشگاه، این اماکن را بهسازی و ترمیم کنیم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه زیرساخت‌های دوومیدانی شهرستان های خوزستان بسیار آسیب دیده هستتد افزود:از برنامه‌های ما در سه سال گذشته توسعه پیست‌های دوومیدانی بود اگرچه به دلیل اعتبارات کمی که داریم نمی توانیم پیست تارتان نصب کنیم. در صحبتی که با آموزش و پرورش و دانشگاه داشتیم قرار شد از اماکن این ارگان ها استفاده کنیم. ما از نظر فضای ورزشی در خوزستان در مضیقه هستیم همچنین مشکل اساسی ما نگهداری اماکن ورزشی است.

وی گفت: هیات جانبازان و معلولان رشته‌های زیادی دارد لذا باید شرایط خوبی را برای آنها فراهم کنیم. ما منتظر انشعاب آب و برق مجموعه کوی طلاب هستیم و امیدواریم این مجموعه کامل ورزشی تا پایان امسال بهره‌برداری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: در سال های اخیر ورزش بانوان خوزستان مغفول مانده و باید یک حرکت اساسی در این بخش انجام شود. در رشته فوتبال بانوان خبرهای خوبی برای دختران ورزشکار در راه است؛ همچنین تیم هندبال بانوان استان با کمک استاندار در لیگ برتر حضور دارد که امیدواریم نتیجه خوبی کسب کند.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: آمادگی هرگونه کمک به ورزش بانوان را داریم اما انتظار داریم که نواب رییس هیات های استانی ابتدا کار مطالعاتی انجام داده و اهداف شان را مشخص کنند همچنین خود را با استان‌های دیگر مقایسه کنند.

حضور ۱۹۴ تیم خوزستانی در لیگ‌های مختلف

ابراهیم نصیری با بیان اینکه پارسال ۱۹۴ تیم خوزستانی در لیگ‌های مختلف کشور حضور داشتند که ۸۷ درصد از این تعداد مربوط به آقایان و ۱۳ درصد متعلق به بانوان استان بود گفت: متاسفانه بعضی از هیات‌های ما اصلا مدال کشوری ندارند چه برسد به این که مدال آسیایی و جهانی داشته باشند؛ بنا داریم که تمام هیات ها را از غیر ورزشی‌ها گرفته و به اهل فن بسپاریم.

وی بیان کرد: هم اکنون ۷۰۰ هیات شهرستانی داریم که نیمی از آنها کیفیت لازم را ندارند. باید تعداد آنها را به یک هزار و ۳۰۰ هیات ورزشی برسانیم. از نواب رییس هیات‌های ورزشی خوزستان انتظار داریم که در گزینش افراد دقت کرده و نفراتی را جذب کنند که باری از دوش هیات بردارند.وجود چند شهرستان فعال بهتر از داشتن چندین هیات بی کیفیت است.

وی ادامه داد: رشته قایقرانی به تنهایی ۸۴۰ مدال کشوری دارد اما خوزستان با وجود این همه منابع آبی فراوان، تنها ۱۲ مدال کشوری دارد که بسیار ناچیز است. ما باید برای مسابقات کشوری،  آسیایی و جهانی برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در نخستین حضور خود در بازی‌های آسیایی ساحلی، چند مدال طلا داشته باشیم به عنوان مثال می توانیم در رشته های کشتی فرنگی و ووشو ساحلی چندین مدال کسب کنیم.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوان با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در خوزستان گفت:در استان و شهرستان اهواز چند پیست دو و میدانی داریم که شاید مسوولان این هیات از وجود آنها بی‌اطلاع باشند به عنوان مثال امکانات دانشگاه علوم پزشکی اهواز بسیار مناسب است و می‌توان از این ظرفیت استفاده بهینه‌ای داشت. ما ۲ هزار معلم ورزش در آموزش و پرورش داریم که ظرفیت خوبی است اما وقتی به خروجی کار نگاه می کنیم، راضی کننده نیست.

وی افزود: خوزستان زیرساخت‌های بسیاری دارد و نباید تنها به ورزشگاه تختی نگاه کرد. یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی در خوزستان داریم که عمده ورزشکاران خانم در این باشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

معاون امور بانوان  اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: با وجود اینکه بانوان محدودیت بسیاری دارند اما می‌توانند در میدان‌های بین‌المللی حاضر و افتخارآفرینی کنند و ارزش مدال آوری بانوان بیشتر از آقایان است.

سکینه ناصری مقدم افزود: نگاه مثبت وزارت ورزش به ورزش بانوان موجب شده که عملکرد بهتری داشته باشیم البته انتظار داریم که روسای هیات های ورزشی سهم بانوان را در نظر بگیرند. همچنین نواب رییس هیات ها نباید نگاهشان تنها به مربیگری باشد بلکه باید به استعدادیابی بیشتر توجه کنند و آموزش لازم را به مربیان خود ارایه دهند و اگر نیاز به مربی از خارج استان است به ما اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته در خوزستان را باید افزایش دهیم گفت: ۸۹ هزار و ۱۴۱ ورزشکار سازمان یافته خوزستانی در بخش بانوان داریم. بانوان خوزستان پارسال ۱۲ مدال آسیایی و چهار مدال جهانی کسب کردند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ خوب این تعداد مدال را افزایش دهیم.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.