×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
روزهای خوبی در راه نیست

مهران احمدی با اشاره به وضعیت شیوع کروناویروس در غرب اهواز، اظهار کرد: در پیک کرونا، شیوع بیماری در غرب اهواز به ویژه در مناطق حاشیه‌ای بیشتر بوده است. تعداد محلات کم‌برخوردار در غرب اهواز بیشتر است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق کمرنگ‌تر است.
وی افزود: در حال حاضر احساس می‌شود کرونا برای مردم به حالت روزمرگی درآمده است و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر و ضعیف‌تر شده است.
سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در آستانه فصل پاییز و شیوع بیماری‌های تنفسی و آلرژی‌ها، نگران هستیم که این بیماری‌ها با کرونا تداخل پیدا کنند و شاهد شیوع بیشتر بیماری به ویژه در مناطق حاشیه‌ای غرب اهواز باشیم.
احمدی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: راهی جز استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون وجود ندارد و انتظار می‌رود مردم به این سه مورد مانند یک وعده غذایی توجه کنند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا مشکلی رخ ندهد.
سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: در حال حاضر مراجعات به مراکز بهداشتی افزایش یافته است و این نگرانی ایجاد شده که در آینده نه چندان دور با مشکلات جدی در زمینه شیوع کرونا مواجه شویم.
وی با بیان اینکه افزایش مراجعات به مراکز بهداشتی نیز می‌تواند موجب شیوع بیشتر بیماری شود، گفت: اگر مردم رعایت نکنند، روزهای نه چندان خوبی را پیش رو خواهیم داشت.
احمدی افزود: در هفته‌های گذشته، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بود اما پس از آن به تدریج استفاده از ماسک توسط مردم کاهش یافت و اکنون در برخی مواقع با صحنه‌هایی روبه‌رو می‌شویم که نگرانی‌های ما را تشدید می‌کند؛ متاسفانه گاهی می‌بینیم که مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هم از ماسک استفاده نکرده‌اند.
سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه آمار مبتلایان در غرب اهواز بیشتر از شرق است، گفت: مردم فریب رنگ‌بندی‌ها و خروج خوزستان از وضعیت قرمز را نخورند و بیشتر از گذشته از سلامتی خود مراقبت کنند. با توجه به مراسماتی که برگزار شد و همچنین آغاز فعالیت مدارس، اگر کوچک‌ترین سهل‌انگاری و کوتاهی شود، قطعا در روزهای آینده با نگرانی‌های زیادی روبه‌رو خواهیم شد.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.