×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار: خدمات به مناطق روستایی شمال خوزستان باید شتاب بگیرد

غلامرضا شریعتی روز جمعه در حاشیه نشست بررسی و رفع مشکلات شهرستان های اندیکا، مسجدسلیمان، لالی و هفتکل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: استان خوزستان بیش از چهار هزار و ۲۰۰ روستا دارد که یک هزار و ۲۰۰ روستای آن در این شهرستان‌ها قرار دارند.
وی ادامه‌داد: به صورت اختصاصی تعداد ۶۷۰ روستا تنها در شهرستان اندیکا هستند که شرایط صعب العبور خاصی دارد و خدمات‌رسانی‌ها را با موانع و مشکلاتی همراه کرده است.
استاندار خوزستان یکی دیگر از مشکلات مربوط به ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به این روستاها را پراکندگی روستاها دانست و افزود: این شرایط خدمات رسانی به مناطق را با هزینه‌های بسیار زیادی روبه‌رو کرده و از سوی دیگر منابع مالی دولت چالش جدی دیگری در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی در این مناطق محسوب می‌شود.
وی یادآورشد: با این وجود سعی می‌شود تا با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، بخشی از نیاز مناطق روستایی در شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، لالی و هفتکل به خدمات‌رسانی دستگاه اجرایی رفع شود.
 شریعتی یادآورشد: این فعالیت‌ها نیازمند صبر و حوصله است تا به مرور زمان در قالب اعتبارات استانی و ملی خدمات‌رسانی‌های لازم صورت بگیرد.
استاندار خوزستان همچنین بر آماده سازی مطالعات مربوط به پروژه های عمرانی در شمال خوزستان تاکید کرد و گفت: به‌همین منظور باید زمینه‌های شروع طرح‌های خدمات رسانی به این مناطق آغاز شود تا هنگام تخصص منابع مالی، پروژه‌های مربوطه در سرفصل اعتبارات گنجانده شوند.
وی همچنین خواستار تشکیل نشست فوق العاده در خصوص رسیدگی به مشکلات اجرای پروژه‌های خدمات‌رسانی در شهرستان های اندیکا، مسجدسلیمان، لالی و هفتکل طی هفته آینده شد و گفت: در این رابطه شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب، پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین سازمان آب و برق خوزستان باید به ارائه برنامه‌های خود درباره این مناطق بپردازند.
نماینده عالی دولت در استان یادآورشد: در این نشست حضور مدیران دستگاه‌های یاد شده ضروری است و به‌هیچ عنوان غیبت آنها پذیرفته نیست.
استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین در مهرماه نیز نشست دیگری ویژه بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان به روستاهای این شهرستانها تشکیل می‌شود.
بر اساس این گزارش، مهمترین مشکلات مربوط این روستاها آب شرب، جاده‌های دسترسی و فضای آموزشی است.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.