×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
هزار میلیارد ریال برای مدارس سیل زده خوزستان هزینه شد

غلامرضا شریعتی جمعه شب در حاشیه افتتاح ۲ پروژه در اندیمشک در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع وزارت نفت ، ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی و نوسازی مدارس و ۱۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات استانی صرف این طرح ها شده است.
وی بیان کرد: در مناطق سیل زده آسیب هایی که به مدارس وارد شده بود جبران شد و مناطقی که نیاز به مدارس جدید داشتند نیز فضای آموزشی مورد نیاز احداث شد، همچنین در مناطقی که آسیب ها جزیی بود ، طرح های بهسازی اجرا شد.
استاندار خوزستان اظهار داشت:علاوه بر تعمیر ، تجهیز و نوسازی ، ۲۰۰ کلاس درس جدید هم در این مناطق ساختیم و  شرایط مناطق سیل زده در مدارس نسبت به قبل از سیل هم بهبود پیدا کرد.
وی افزود: اعتبارات نوسازی مدارس از ۷۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است.
شریعتی بیان کرد:پارسال هزار و ۳۳۰ کلاس درس در استان بهره برداری شد و امسال نیز در استان یک هزار و ۱۰۰ کلاس دیگر افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به تعداد طرح های حوزه آموزش و پرورش ، این اقدام ها را در سطح استان جهادی و با هدف تحول در زیرساخت های تعلیم و تربیت موثر دانست.
شریعتی با بیان اینکه  سایر طرح های این حوزه در راستای تجهیز،  نوسازی و ساخت و تعمیر مدارس با جدیت و سرعت درحال انجام است.گفت:آموزش و پرورش را اساس و محور توسعه می دانیم و بر همین اساس خدمات این بخش رشد داشته است.
وی اضافه کرد:در هوشمندسازی کلاس ها اهتمام جدی داریم .در شرایط کرونایی نیز برای خرید تبلت برای دانش آموزان برنامه‌ریزی و از منابع مختلف استفاده خواهد شد و خرید حدود ۱۰ هزار تبلیت برای دانش آموزان استان هدفگذاری شده است.
شریعتی جمع آوری مدارس سنگی در سطح استان را از دیگر اقدام های جهادی دانست و گفت:جمع اوری کلاس های سنگی در استان  آغاز شده و در مدت زمان سه سال این کلاس ها تغییر ساختار خواهند داد.
استاندار خوزستان افزود: یک هزار و ۳۰۰ کلاس سنگی در مناطق کوچ رو یا صعب العبور استان هستند که تبدیل به کلاس پیش ساخته و یا کلاس کانکسی می شوند.
وی گفت: برای شروع ، امسال ۳۰۰ کلاس درس از این تعداد ، تغییر و شرایط مناسبی پیدا خواهند کرد.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.