×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جلوگیری شعب اخذ رای از ورود افرادی که پروتکل‎‌های بهداشتی را رعایت نکنند

مهرداد شریفی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در خصوص مراجعه افراد هنگام حضور در شعب اخذ رای، بیان داشت: در صورتی که شهروندان حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند، هیچگونه نگرانی از بابت ابتلا به کرونا وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان برای مشارکت در روز انتخابات هنگام خروج از منزل از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نکنند، افزود: با توجه به اینکه احتمال تمدید ساعات رای گیری در روز ۲۱ شهریورماه کم است، توصیه می‌شود که شهروندان در ساعات اولیه (صبح) به شعب مراجعه کنند.

مشاور استاندار خوزستان در حوزه بهداشت و درمان یادآورشد: با توجه به اینکه ثبت اثر انگشت در این دوره از انتخابات لغو شده، از مراجعه کنندگان به شعب خواسته می‌شود ضمن استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده نیز همراه خود داشته باشند.

شریفی با تاکید بر اینکه حفظ فاصله اجتماعی یک و نیم تا ۲ متر بین افراد الزامی است، گفت: شعب موظف هستند از ورود افرادی که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند، جلوگیری کنند.

وی تصریح‌کرد: ارائه کارت ملی و شناسنامه در شعب الزامی است و به همین دلیل خواسته می‌شود بعد از انجام فرآیندهای رای گیری، شهروندان مدارک خود را ضدعفونی کنند.

متولیان انتخابات هم موظف به رعایت پروتکل‌ها هستند

مشاور استاندار خوزستان در حوزه بهداشت و درمان همچنین در توصیه‌ای به متولیان اجرایی انتخابات، گفت: در زمان شمارش آرا استفاده از دستکش و ماسک امری الزامی است.

به گفته شریفی همچنین با هماهنگی که صورت گرفته، باید هر ۲ ساعت یک‌بار محل شعب، ضد عفونی شوند.

وی یادآورشد: کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت باید بر روند اجرای پروتکل‌ها در شعب نظارت داشته باشند تا از این بابت هیچ نگرانی جهت مراجعه شهروندان در روز انتخابات وجود نداشته باشد.

پیش از این فرماندار شهرستان اهواز گفته بود که برنامه‌ریزی های ستاد برگزاری انتخابات بر این است که زمان رای گیری از افراد در کمترین زمان ممکن انجام شود.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن، به ۲۱ شهریور موکول شد.

دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۹۸ و یک روز پس از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد.

خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز، همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.