×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ضرورت حمایت قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان شکار و صید

محمد جواد اشرفی در نشست با حجت الاسلام مرادی مدیرکل دادگستری خوزستان، بیان اینکه  مجموعه محیط زیست ضابطان دادگستری هستند، افزود: این مجموعه بسیاری از امور را با  همراهی و همکاری با قوه قضاییه و انجام می‌دهد.
وی به برخورد با متخلفان در حوزه‌های مختلف محیط زیست و محیط بانان این مجموعه اشاره کرد و افزود: در این حوزه‌ها نیازمند حمایت و پشتیبانی مجموعه قضایی استان  هستیم،  چرا که عدم برخورد با متخلفان موجب جسارت متخلفان و سر خوردگی محیط‌بانان خواهد شد.
اشرفی جانفشانی و رشادت محیط‌بانان را یادآور شد و اظهار داشت: بارها این قشر زحمتکش مورد اصابت گلوله متخلفان قرار گرفتند و در راه حفاظت از انفال الهی همه تلاش خود را می‌کنند.
وی با اشاره به پرونده محیط بان مصدوم سید امین هادی پور و با توجه به شناسایی ضاربان این محیط ‌بان، خواستار تسریع در روند پرونده قضایی او شد.
 اشرفی همچنین خواستار پشتیبانی قوه قضاییه در ساماندهی وضعیت پسماندهای شهری خصوصا پسماندهای کلانشهر اهواز شد و از ریاست کل دادگستری خواست تا در زمینه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در صنایع بزرگ استان مانند  پتروشیمی‌ها و مجموعه نفت و اجرایی کردن الزامات قوانین و زیست محیطی مجموعه محیط زیست را یاری کنند.
وی اظهار داشت: آتش زدن مزارع و کاه و کلش و سرایت آن به جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده، ضمن آلودگی شدید هوا، خسارات زیادی به محیط زیست استان وارد کرده و ما در خواست داریم با عاملان این گونه حوادث  بر خورد جدی شود تا از تکرار آن جلوگیری شود.
همچنین در ادامه این دیدار، رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و تاثیر آن در زندگی و سلامت  مردم بر ضرورت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در استان، از مجموعه محیط زیست استان خواست تا گزارشی از مشکلات زیست محیطی استان به صورت جامع در اختیار قوه قضائیه قرار دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی با اعلام آمادگی مجموعه قضایی استان برای کمک به محیط زیست در رفع و کاهش  مشکلات، به ویژه در حوزه مدیریت پسماند، آلودگی‌های صنعتی و در نشست با مدیران شهری و مدیران صنعتی، آنها را ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی کنند.
وی به برخی از  مشکلات زیست محیطی استان اشاره کرد و افزود: آلودگی‌ها  اگر هم کم تاثیر باشند ، نباید نادیده گرفته شوند و باید برای رفع آن تلاش شود.
مرادی ادامه داد: مجموعه قضایی استان از محیط بانان که ضابطین قوه قضاییه هستند پشتیبانی کنند.
در این نشست که روز دوشنبه برگزار شده، مقرر شد گزارش جامعی از مشکلات زیست محیطی استان تهیه و به قوه قضاییه ارائه شود. همچنین در نشست مشترک رییس کل دادگستری و مدیر کل حفاظت محیط زیست با صنایع و مدیران شهری بر ضرورت اجرای قوانین و الزامات زیست محیطی تاکید شود.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.