×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خیز کرونا در خوزستان / بستر بهداشتی در مدارس حاشیه‌ای آماده نیست

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: در زمان وقوع اپیدمی‌ها، بازگشایی مدارس شرایط ویژه‌ای دارد؛ اولین اماکنی که در اپیدمی تعطیل می‌شوند مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و آخرین جایی که باز می‌شوند این مکان‌ها هستند زیرا بیماری در این مکان‌ها به شدت از فردی به فردی منتقل می‌شود.
وی افزود: از طرفی قرار نیست کرونا یکی دو سال با ما باشد و معلوم نیست این بیماری چه مدت زمان وجود داشته باشد بنابراین نمی‌توانیم همه چیز را تعطیل کنیم؛ باید معیشت، سلامت و زندگی را داشته باشیم، بنابراین این مساله پیچیده است.
علوی بیان کرد: اگر از نظر بهداشتی بخواهیم صحبت کنیم، اکنون چند روزی می‌شود که موارد بیماری در خوزستان خیز برداشته است و به تدریج موارد بیماری در حال افزایش است بنابراین در مرحله هشدار هستیم و باید مراقب باشیم.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس از دغدغه‌های اصلی ما در مرکز بهداشت خوزستان است. روح پروتکل‌های بهداشت استراتژی “شفا” است یعنی شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک که رعایت این دستورالعمل‌ها در مدارس و توسط بچه‌های بازیگوش، بسیار مشکل است.
وی گفت: وظیفه بهداشت، تدوین و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها است اما بسترسازی و آماده کردن مدارس و زمینه تحصیل دانش‌آموزان بر عهده آموزش و پرورش است؛ رعایت تعداد مناسب دانش‌آموزان در کلاس درس، زمان اقامت در کلاس، فاصله نیمکت‌ها و دانش‌آموزان و استفاده از ماسک، مسائلی هستند که ما را نگران می‌کند.
علوی افزود: بستر کار در آموزش و پرورش مهیا است و در بسیاری از مراکزی که بازدید کرده‌ایم مدارس آماده و پروتکل‌ها رعایت می‌شوند، البته در برخی مناطق به ویژه حاشیه شهرها، بستر آماده نیست.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تیم‌های نظارت تشکیل شده و از مدارس بازدید می‌کنند اما رعایت پروتکل یک طرف و خسته شدن دانش‌آموز در روزهای آینده طرف دیگر مساله است؛ ممکن است اکنون که در روزهای نخست هستیم دانش‌آموزان بهتر رعایت کنند اما باید این رعایت‌ها استمرار یابد.
وی گفت: مرتب شرایط را رصد می‌کنیم و بر اساس شرایط تصمیم می‌گیریم. در صورتی که انتقال بیماری نگران‌کننده شود آموزش را به سمت غیرحضوری سوق می‌دهیم و حضور دانش‌آموزان در مدارس کمتر می‌شود.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: تصمیم بازگشایی حضوری مدارس تصمیم ستاد ملی است. ما می‌توانیم سلامت و آموزش را کنار هم داشته باشیم و سناریوهای مختلفی برای آموزش وجود دارد؛ به نظر من در شرایط فعلی خوزستان، آموزش به صورت غیرحضوری و مجازی بهتر است.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.