×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح ۴۸ پروژه بهداشتی و درمانی خوزستان با حضور وزیر بهداشت

۴۸ پروژه بهداشتی، درمانی و عمرانی خوزستان با اعتبار یک هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها، ۳۶ هزار مترمربع به فضای بهداشتی و درمانی خوزستان افزوده شد.
وی ادامه داد: هفت پروژه از این تعداد، پروژه‌های بیمارستانی هستند که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۲۳۸ تخت بیمارستانی و در مساحت حدود ۲۱ هزار مترمربع به مجموعه تخت‌های بیمارستانی خوزستان اضافه شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین ۱۵ پروژه درمانی و زیربنایی در حوزه بهداشت با ۲ هزار و ۸۸۶ مترمربع مساحت، ۱۴ مرکز جامع سلامت برای ارائه خدمات به روستاییان و حاشیه شهرها و هفت پروژه چهار واحدی منازل پزشکان در مناطق کم‌برخوردار ویژه پزشکان متخصص که در این مناطق خدمت می‌کنند، احداث شده است. تعدادی پایگاه فوریت‌های پزشکی نیز در سطح خوزستان به بهره‌برداری رسید.
ابول‌نژادیان در خصوص افزایش امکانات و تجهیزات پزشکی، بیان کرد: تجهیز بیمارستان‌ها یکی از اولویت‌های کاری ما است. در ۹ ماه گذشته چهار سی‌تی‌اسکن به مجموعه سی‌تی‌اسکن‌های خوزستان افزوده شده است و ۱۵۲ دستگاه ونتیلاتور نیز به دستگاه‌های ونتیلاتور خوزستان اضافه شده است. تلاش برای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی ادامه دارد.
وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی اهواز تصریح کرد: پروژه بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی، پروژه بسیار بزرگی است. تاکنون تنها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح مطالعاتی این بیمارستان داده شده است و امسال باید تلاش شود ساخت این بیمارستان در ردیف بودجه قرار بگیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: جانمایی این بیمارستان در مسیر جاده اندیمشک انجام شده است. اکنون مجمع نمایندگان خوزستان در حال تلاش هستند تا در بودجه سال ۱۴۰۰، ردیف اعتباری خوبی برای احداث این بیمارستان بگیرند.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.