×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
“زنگ تفریح” نداریم / مدارس خوزستان در انتظار “کولر”

کوروش مودت در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: مدارس خوزستان با ۱۲ هزار و ۴۷ واحد آموزشی، بیش از ۵۲ هزار و ۳۲ کلاس، یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز و فعالیت ۶۴ هزار و ۵۵۰ همکار فرهنگی بازگشایی شده‌اند.

وی افزود: در ابتدا بر اساس رنگ‌بندی شهرها سه سناریو برای فعالیت مدارس تعریف شده بود اما در پی دستور بازگشایی مدارس با اولویت حضوری در کلیه شهرها سه سناریو به یک سناریو تغییر کرد. در آخرین جلسه، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که اعلام فرآیند رنگ‌بندی شهرها کار را سخت می‌کند بنابراین تصمیم گرفته شد با رعایت دستورالعمل‌های سخت بهداشتی، مدارس بازگشایی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما تنها موضع رسمی وزارت آموزش و پرورش و دولت را اعلام می‌کردیم؛ نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را داریم اما باید با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، تبعات آن کاهش یابد.

مودت با اشاره به تشکیل تیم‌هایی به منظور بازرسی از مدارس، گفت: برای تامین اقلام بهداشتی ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تزریق شده بود و اکنون نیز ۲ میلیارد تومان دیگر به حساب ما واریز شده است اما آموزش و پرورش نیاز به حمایت دارد و باید در زمینه ضدعفونی مدارس به ما کمک شود.

وی با بیان اینکه احتمال دارد مدارسی نیز خطاهایی داشته باشند، افزود: قرار نیست همه دانش‌آموزان هر روز به مدرسه بروند؛ به طور مثال در مدارس ابتدایی در دو روز گروه اول، دو روز گروه دوم و یک روز برای استفاده از شبکه شاد تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان استقبال از مدارس در شهرها ۲۵ تا ۳۰ درصد و در مناطق حاشیه‌ای و روستاها ۶۵ تا ۷۰ درصد بوده است؛ برخی از اولیاء همچنان دغدغه دارند و باید این دغدغه‌ها رفع شوند.

وی با بیان اینکه زنگ تفریح دانش‌آموزان یکی از نگرانی‌ها بوده است، تصریح کرد: در این خصوص دستورالعملی وجود دارد و مقرر شده است که دانش‌آموزان زنگ تفریح نداشته باشند و به مدیران مدارس گفته ایم ۱۰ دقیقه زنگ تفریح را هم اجرایی نکنند. ساعات ورود و خروج دانش‌آموزان نیز شناور خواهد بود.

مودت افزود: برای برخی سرویس‌های بهداشتی مدارس در تابستان بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه کردیم اما همچنان ۲ هزار مدرسه به سرویس بهداشتی نیاز دارند. برای مدارس خوزستان روزانه ۶۰۰ هزار عدد ماسک مورد نیاز است و به مواد شوینده و الکل نیز نیاز داریم.

وی گفت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد دانش‌آموزی را اجبار به تامین مواد شوینده کند و در صورت چنین اقدامی، با مدیر مدرسه برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ورود و خروج دانش‌آموزان نوبت‌بندی است تا بدون خطر این مرحله را طی کنند. اگر در این دو هفته خوب عمل شود، اولیاء فرزندان‌شان را به مدرسه می‌آورند اما اگر خوب عمل نشود، ممکن است استقبالی نشود.

مودت گفت: ما عنوان کرده‌ایم که دانش‌آموزان در مدرسه حضور داشته باشند اما در صورت عدم حضور، یکی دو بار مدیر مدرسه با اولیاء تماس می‌گیرد و در صورتی که باز هم دانش‌آموز در مدرسه حاضر نشد، باید مدیر مدرسه این اطمینان را به خانواده‌ها بدهد که آموزش دانش‌آموزان از طریق صدا و سیما یا شبکه شاد در منزل تضمین است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان اصرار به فعالیت حضوری مدارس داریم، افزود: بر اجرای دستورالعمل‌ها نظارت می‌شود. دانش‌آموزان باید ماسک داشته باشند اما مدارس هم ملزوماتی خواهند داشت تا در صورتی که دانش‌آموزی ماسک نداشت، در اختیار وی قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در اماکنی که تراکم جمعیت وجود دارد فعالیت زوج و فرد مدارس پیشنهاد شده است.

وی گفت: گرمای هوا در خوزستان یکی از چالش‌های ما است؛ استاندار خوزستان با اداره‌کل نوسازی مدارس تفاهم‌نامه‌ای برای تامین ۱۰ هزار دستگاه کولر گازی منعقد کرده است که امیدواریم سریع‌تر این کولرها به دست ما برسند.

مودت با بیان اینکه شورای مدرسه حق ندارد بگوید آموزش را مجازی می‌کند و نمی‌تواند مدرسه را تعطیل کند، افزود: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است دانش‌آموزان به مدرسه بروند اما اجباری نداریم.

وی تصریح کرد: در صورتی که در ستاد ملی یا ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شود که کل ادارات تعطیل شوند، مدارس هم تعطیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر ۵۲۸ مراقب سلامت در مدارس خوزستان در حال فعالیت هستند و ۸۵۰ مراقب سلامت دیگر نیاز داریم.

مودت افزود: تاکنون آمار ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها به میزان ۲۰ درصد سال گذشته، پایه اول ۹۷ درصد، پایه هفتم ۹۰ درصد و پایه دهم ۸۴ درصد سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان اولویت ما است، تصریح کرد: بازگشایی به صورت حضوری مدارس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا بود و مکلف به آغاز آموزش حضوری شدیم و مشکلات را نیز منعکس کردیم و البته تابع تصمیمات ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.