×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پروتکل‌های بهداشتی در آغاز سال تحصیلی خوزستان چقدر رعایت شدند؟

مهران معلم در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: با بازگشایی مدارس، نبود نیروی خدمات و سرایدار در تعداد زیادی از مدارس، عدم تامین محلول‌ها و صابون‌های مایع و عدم گندزدایی مدارس به مقدار کافی برخی از چالش‌های ما هستند.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر میزان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس مقداری ضعیف بوده است، افزود: در بحث مدارس، عدم استفاده از ماسک و یا عدم نظافت سرویس بهداشتی برخی از چالش‌ها و مشکلات ما هستند؛ برخی مدارس اصلا مایع ندارند و گندزدایی در آن‌ها ضعیف است.

معلم با اشاره به لزوم ثبت‌نام مشاغل در سامانه سلامت بیان کرد: برخی شهرستان‌ها در این زمینه، در انتهای جدول قرار دارند. میزان ثبت‌نام مشاغل در سامانه سلامت در باغملک، شادگان، ایذه، اندیکا، مسجدسلیمان، دشت آزادگان، لالی، هفتکل، رامهرمز، بندر ماهشهر، رامشیر و هویزه کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به نظارت بر مشاغل در گام دوم مبارزه با کووید – ۱۹ گفت: از ۲۳ فروردین‌ماه تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۶۹۵ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن جمعی و کارگاه‌ها انجام شده است که این بازدیدها منجر به پلمب ۵۵۴ مرکز تهیه و توزع و امکان عمومی و کارگاه‌ها، معرفی ۲۱۳۳ مرکز به دادگاه، و صدور ۱۱ هزار و ۹۸۹ احضاریه برای مشاغل شده است.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در خوزستان، میزان استفاده از مواد گندزدایی در مدارس ۶۱ درصد، میزان استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان ۷۸ درصد، میزان استفاده از ماسک توسط کادر مدرسه ۹۷ درصد و میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس ۷۱ درصد بوده است.

وی ادامه داد: میزان رعایت تهویه مطلوب در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در هفته گذشته ۶۳ درصد اما در هفته جاری ۶۱ درصد بوده است. همچنین میزان انجام گندزدایی مطلوب در این مراکز در هفته گذشته ۶۳ و در این هفته ۶۶ درصد، میزان رعایت فاصله‌گذاری مطلوب در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در هفته گذشته ۵۸ درصد و در این هفته ۵۵ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان این مراکز در هفته قبل ۵۶ درصد و در این هفته ۵۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشاغل گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها ۸۶ درصد، ادارات ۸۵ درصد، هتل‌ها ۸۴ درصد، رستوران‌ها ۷۱ درصد، دفاتر ۶۳ درصد، نانوایی‌ها ۶۱ درصد، مساجد ۵۶.۳ درصد، مطب‌ها ۵۱ درصد، پاساژها ۴۰ درصد و در پلیس + ۱۰ نیز ۶۱ درصد بوده است.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها از ۷۳ به ۵۱ درصد کاهش پیدا کرده است اما میزان رعایت پروتکل‌هایی بهداشتی در مساجد تقریبا دو تا سه درصد افزایش داشته است. میزان فاصله‌گذاری در ادارات و بانک‌ها نیز سه تا چهار درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: میانگین نهایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات شهرستان‌های خوزستان ۸۳ درصد و در بانک‌ها ۸۲ درصد است در حالی که حد میزان انتظار ما ۹۵ درصد است.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.