×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استاندار خوزستان: هیچ اصراری برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس نیست

غلام‌رضا شریعتی  در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران اظهار کرد: ما اوضاع استان را از نظر وجود کرونا مدام رصد می‌کنیم و شرایط تحصیل حضوری را نیز برای همه دانش‌آموزان فراهم می‌کنیم از این رو انتخاب حضوری یا غیرحضوری تحصیل کردن دانش آموزان برعهده خانواده‌هاست.
وی افزود: ما وظیفه داریم شرایط را به نحوی رقم بزنیم که امکان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم شود اما اگر برخی خانواده‌ها نگران بوده و دغدغه داشته باشند امکان تدریس از طریق رسانه ملی و  شبکه شاد فراهم شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و به سراسر کشور این مصوبه ابلاغ شده ما نیز در این زمینه باید به کمک آموزش و پرورش بیاییم و شرایط لازم را مهیا کنیم تا آموزش و پرورش بتواند مطابق آن پروتکل‌ها را رعایت کند.
وی توضیح داد: باوجود این دست به دست هم می‌دهیم تا امکان آموزش حضوری را برای دانش‌آموزان استان فراهم کنیم، به صورت مستمر شرایط را رصد و پایش می‌کنیم تا اگر شرایط به سمت شیوع رفت مداخلات جدی داشته باشیم.
شریعتی بیان کرد: در حال حاضر روند کرونا با شیب بسیار اندک و جزیی  به صورت صعودی است و این امر برای ما یک زنگ خطر است لذا از مردم می‌خواهیم همانند قبل فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را رعایت کنند و اجازه ندهیم کرونا بار دیگر در استان اوج بگیرد.
وی ادامه داد: در مدارس مناطق کم‌برخوردار باید تلاش شود که امکانات بهداشتی لازم تهیه شوند، ناظران استانداری هم به صورت مرتب در حال رصد و پایش وضعیت هستند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: در شرایطی که جامعه دغدغه دارد ما مسوولان نباید جامعه را با تنش مواجه کنیم و به تصمیمات کارشناسی حتی به رغم مخالفت شخصی تن داده و همراهی و همصدایی کنیم در نشست‌های کارشناسی همه نظرات موافق و مخالف مطرح می‌شود اما وقتی به جمع بندی نهایی برسیم نباید جامعه را ملتهب کنیم.
وی با اشاره به در پیشبودن دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تاکید کرد: حتما در برگزاری انتخابات اصول بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.
شریعتی گفت: احتمال اوج گیری بیماری در پاییز و  بارش‌های پاییزه و شیوع آنفلوانزا موجب سنگین شدن بیش از پیش مسوولیت کادر درمانی خواهد شد و لازم است همگی آمادگی لازم را داشته باشیم هرس درختان کنوکارپوس در وقت مقرر و پیش از شروع بارش ها می تواند در این زمینه رهگشا و کمک کننده باشد.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.