×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
تاکید استاندار خوزستان بر آمادگی پیش از شروع بارش پاییزی

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در اداره کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از آبگرفتگی در شهرهای خوزستان باید آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت بروز مشکل به سرعت وارد عمل شوند.
وی افزود: ضرورت دارد که از هم اکنون تقسیم کار و هماهنگی لازم میان دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گیرد و تیم‌های عملیاتی با امکانات و تجهیزات مورد نیاز آماده باشند.
استاندار خوزستان با اشاره به آبگرفتگی آذر پارسال اهواز و کارون گفت: در اثر این آبگرفتگی، مردم اهواز و کارون در شرایط سختی قرار گرفتند و به منابع و امکانات آنها آسیب وارد، و روند زندگی عادی مردم مختل شد.
وی با تاکید بر اینکه رنج و خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی پارسال فراموش نشدنی است توضیح داد: مدیران متولی در این حوزه باید از تجربه گذشته درس بگیرند.
شریعتی ادامه داد: در زمینه خسارت وارده به منازل مسکونی ناشی از آبگرفتگی، بنیاد مسکن و در کنار آن دیگر دستگاه‌ها باید فعال‌تر عمل کنند البته تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است‌.
پرداخت کمک بدون عوض به یک هزار و ۵۰۰ خانوار آبگرفتگی پارسال اهواز و کارون
وی با تاکید بر تسریع پرداخت‌ها از سوی بانک‌ها بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ خانوار خسارت دیده از آبگرفتگی پارسال در اهواز و کارون کمک بدون عوض و تسهیلات کم بهره دریافت کرده‌اند که با کمک بانک‌ها می‌توان آن را به سه هزار خانوار رساند.
استاندار خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شبکه فاضلاب با اعتبار ۵۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی توضیح داد: امیدواریم با پروژه‌هایی در دست انجام در یک تا ۲ سال آینده وضعیت فاضلاب در اهواز به ویژه در شرق اهواز و شهرستان کارون بهتر شود. همچنین پیگیر اختصاص ۵۰ میلیون یوروی دیگر برای برطرف شدن مشکلات فاضلاب هستیم.
وی بیان کرد: اگر لایروبی مورد نیاز شبکه فاضلاب انجام شود پس از باران باید حداقل هشت تا ۱۰ ساعت آب گرفتگی داشته باشیم لذا اگر آبگرفتگی یک هفته به طول انجامد بدین معناست که اقدامات لازم انجام‌ نشده است.
استاندار خوزستان با اشاره به طرح ضربتی فاضلاب از سوی شهرداری و شرکت آب و فاضلاب افزود: طرح‌های فاضلاب در نقاط کم برخوردار اجرایی شوند، تیم‌های تجهیز شرکت‌های خوزستان شناسایی، و دستگاه‌ها پمپ‌های مورد نیاز را آماده کنند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در برخی پروژه‌ها شاهد هستیم خیابان حفاری می‌شود اما هیچ علامت هشداری نصب نشده که امکان سقوط افراد و بروز خسارات جانی و مالی به دنبال دارد، لذا تمام شرکت‌های خدمات رسان به استناد قانون موظف به نصب علام هشدار و ایمن کردن محیط هستند.
امید بن عباس افزود: در پروژه‌های آب و فاضلاب پیمانکار موظف است پس از پایان کار، حفاری انجام شده را ترمیم کند. وقتی در یک منطقه حفاری صورت می‌گیرد و نسبت به ترمیم حفاری و آسفالت اقدامی صورت نمی‌گیرد موجب ایجاد فشار روانی بین مردم می‌شود.
وی توضیح داد: هم اکنون با وجود اینکه تابستان است و بارندگی نداریم همچنان در برخی نقاط شهر اهواز شاهد پس زدگی فاضلاب هستیم، در نقاط مختلفی از شهر اهواز مانند پادادشهر، کمپلو، کیانشهر، علوی، عین دو و… امکانات شرکت‌های آب و فاضلاب برای رسیدگی به مشکل کفایت نمی‌کند.
بن‌عباس همچنین گفت: بسیاری از مردم وقتی با سامانه ۱۲۲ تماس می‌گیرند متاسفانه پاسخگویی وجود ندارد لذا شرکت‌ آب و فاضلاب باید برای زمان‌پاسخگویی سازوکاری ‌اندیشیده و بازه زمانی برای آن در نظر بگیرد.
وی افزود: ضرورت دارد از ظرفیت مجموعه شرکت‌های خوزستان در استفاده از تجهیزات و امکانات آنها، برای پیشگیری از آبگرفتگی پاییز استفاده شود.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: پروژه‌هایی که در قالب طرح ضربتی از طرف شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در حال انجام هستند تا پایان مهر باید به سرانجام برسند.
وی گفت: یک مانور لایروبی از امروز شروع شده و مانور دیگری نیز از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود که نتایج آنها اعلام می‌شود.
آبگرفتگی در آذر پارسال موجب خسارات زیادی به منازل مسکونی به ویژه در شهرهای اهواز، کارون و نیز آبادان، خرمشهر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.