×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
همه افراد نیاز به دریافت واکسن آنفلوآنزا ندارند

دکتر سید محمد علوی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل پاییز و بروزعفونت‌های ویروسی و همچنین شروع بارندگی‌ها و تنگی نفس هستیم، پیش بینی می شود همزمان شدن بیماری کرونا و آنفلوآنزا مشکل آفرین باشد.
وی افزود: توصیه همیشگی بهداشت این بوده که از اواخر شهریور و اوایل مهرماه واکسن آنفلوآنزا برای گروههای پرخطر تزریق شود تا مصونیت پیدا کنند.
علوی ادامه داد: در شرایط حاضر، افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، کودکان و افراد با بیماری‌های زمینه ای از جمله قلبی، عروقی، فشار خون و دیابت و با نقص سیستم ایمنی و همچنین پرسنل کادر بهداشت و درمان از جمله پرستاران و پزشکان حتما نیاز به تزریق این واکسن دارند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازبیان کرد: دانشگاه در حال تدارک تهیه واکسن آنفلوآنزا است و امسال قرار شده ۱۰ برابر سال گذشته واکسن وارد کشور شود بنابراین کمبودی وجود ندارد و از اول مهرماه آمادگی تامین آن وجود دارد.
وی گفت: برای دریافت واکسن پروتکل کشوری وجود دارد و بر اساس این دستورالعمل مشخص می شود چه گروهی از افراد واکسن را در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و چه گروهی از داروخانه ها و در ازای ارائه کارت ملی با قیمتی که دولت بابت آن سوبسید پرداخت می‌کند تهیه کنند.
علوی ادامه داد: افراد شاعل در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و واجد شرایط مشخص شده می‌توانند در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها واکسن بزنند.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان همچنین اضافه کرد: بروز ۲ ویروس آنفلوآنزا و کرونا با هم می‌تواند اثر تشدید کننده داشته باشد و بیماری را شدت ببخشند که خطرناک است.
وی یادآور شد: البته استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا موثر است و میزان ابتلا را کاهش می‌دهد.
به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با وجود تلاش شبانه روزی همکاران حوزه بهداشت و درمان شاهد ورود سه شهر بهبهان، امیدیه و آغاجاری به وضعیت قرمز کرونا هستیم و هم‌اکنون وضعیت کلی استان خوزستان نیز در حالت هشدار است و نسبت به عواقب ناشی از پایین آمدن سطح مشارکت مردم در رعایت مسائل بهداشتی به شدت نگران هستیم.
فرهاد ابول نژادیان از مردم استان خوزستان خواست در رعایت پروتکل های بهداشتی همچون‌ روزهایی که منجر به خروج استان از پیک شد مشارکت داشته باشند، در بیرون از خانه حتما از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در هیج تجمعی شرکت نکنند.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.