×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار خوزستان: مشکل آب شرب بخش دهدز در دست پیگیری است

غلامرضا شریعتی در حاشیه سفر به منطقه سادات حسینی دهدز در جمع مردم این منطقه افزود: دهدز با وجود قرار گرفتن بین ۲ سد بزرگ کارون سه و چهار، از مشکل آب شرب رنج می‌برد، علاوه بر تلاش دولت برای رفع این مشکل از ظرفیت مجلس شورای اسلامی نیز برای حل این مشکل استفاده خواهد شد.
استاندار خوزستان با اشاره به مشکل آب برای زمین‌های کشاورزی بخش دهدز تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی بخش دهدز بسیار حاصلخیز هستند و رتبه کیفی عالی دارند اما برای آبیاری مشکل دارند، زمین های کشاورزی این منطقه مانند زمین‌های جنوب استان خوزستان نیاز به زهکشی ندارند اما به دلیل ارتفاع از سطح آب نیاز به تجهیزاتی مانند ایستگاه پمپاژ دارد که مطالعات آن انجام شده‌است.
وی ادامه داد: در حال حاضر و با انجام فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در منطقه، ۷۰۰ هکتار از زمین‌های منطقه سادات حسینی شرایط کشت محصول در تمام فصول را دارند و کار تامین آب حدود یکهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه باید انجام شود، البته در فاز اول این طرح نیز این زمین‌ها دیده شده بود اما مشکل اساسی بر سر راه این طرح، تامین برق بود که تامین آن هزینه بسیاری در پی دارد.
شریعتی به مردم سادات حسینی دهدز گفت: یکی از در خواست های ارایه شده به رییس مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر به استان خوزستان بحث احداث پست برق و ایستگاه پمپاژ آب در منطقه سادات حسینی بخش دهدز می باشد تا با اجرای این طرح بقیه زمین‌های مستعد این منطقه نیز زیر کشت برود وسطح زیر کشت تابستانه این منطقه از ۷۰۰ هکتار به ۲ هزار هکتار افزایش یابد.
استاندار خوزستان با اشاره به دغدغه مردم منطقه برای اتصال به شبکه گاز شهری اظهار داشت: لوله کشی گاز تا درب خانه‌ها انجام شده‌است اما شرکت گاز اعلام کرده در بحث ایمنی وصل گاز منتظر تکمیل تونل و پل سه بلوطک است لذا مدیرعامل گاز خوزستان مامور شده تا تمام جوانب را از نظر ایمنی بررسی کند تا گاز مردم این منطقه وصل شود چرا که ممکن است روند تکمیل تونل‌های این پل چند سال به طول انجامد.
وی درباره فرایند تکمیل پل سه بلوطک نیز گفت: تکمیل این پل در شرایط تحریم‌ ادامه یافت و کابل‌های آن با شرایط خاص و زحمت فراوان با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از آلمان خریداری و وارد کشور شد، اکنون پل تکمیل شده‌است و فقط راه دسترسی و تونل‌های آن باقی مانده‌است.
این مقام مسوول در ادامه با برشمردن مشکل تردد آبی اهالی دهدز گفت: مردم دهدز از ترابری دریایی و حمل و نقل با قایق و بارج ( وسیله حمل و نقل ) خاطره خوبی ندارند، در یکی از حوادث ناگوار این منطقه یک دستگاه مینی‌بوس از روی بارج درون دریاچه سقوط کرد و چندین نفر جان خود را از دست دادند، قبلا چندین پل در منطقه وجود داشت که پس از آبگیری سد کارون سه همه آنها زیر آب رفتند.
شریعتی همچنین اظهار داشت: اقدام لازم برای تبدیل بخش دهدز به شهرستان انجام شده و بزودی نهایی خواهد شد.
دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و ۳۲۱ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر از توابع شهرستان ایذه است . دهدز دارای سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی با ۱۰۳ روستا است.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.