×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فولاد اکسین از شرکت زیان‌ده به سودآور تبدیل شده‌است

اکبرافتخاری در حاشیه بازدید از شرکت فولاد اکسین خوزستان در جمع خبرنگاران صیانت از سرمایه بازنشستگان را از رسالت‌های مهم این صندوق برشمرد و گفت: در این راستا اجرای طرح فولادسازی فولاد اکسین در اولویت قرار گرفته است.
وی افزود: مشارکت فولاد اکسین و شرکت لوله سازی اهواز که هر ۲ زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشور هستند در پروژه بزرگ خط انتقال نفت گوره به جاسک یک افتخار ملی است و به مدد این ۲ شرکت، ایران توانست در تولید ورق و تولید لوله به خودکفایی برسد.
رییس صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: با توجه به موفقیتهای اخیر پر واضح است که در فولاد اکسین استراتژی، برنامه، کیفیت و خلاقیت وجود دارد و این نشان از بالندگی و سرآمدی متخصصان داخلی است.
وی تصریح کرد: ۶۰ درصد سهام این شرکت مربوط به بازنشستگان کشوری است که قطره قطره سرمایه خود را پس انداز کرده اند تا روزی پشتوانه آن ها باشد؛ بنابراین کار اصلی ما در فولاد اکسین علاوه بر  تولید، فروش و سودآوری، صیانت از حق الناس است، حقی که آرامش بخش زندگی پر پیچ و خم بازنشستگان در دوران کهولت است.
افتخاری بیان کرد: طرح توسعه فولاد سازی بیش از ۱۰ سال همزمان با راه اندازی فولاد اکسین در دستور کار قرار گرفته و از ابتدا قرار بود که یک پکیج کامل فولادی در این منطقه  ایجاد شود اما اموال بازنشستگان ۱۰ سال بلاتکلیف بود و رفتار مناسبی با سرمایه های این قشر آسیب پذیر جامعه نشد.
وی گفت: اکنون برای جبران سال های از دست رفته، یکی از طرح هایی که با تمام توان به دنبال راه‌اندازی آن هستیم، طرح فولادسازی فولاد اکسین است زیرا معتقدیم فولاد یک سرمایه گذاری بلندمدت با بازدهی و سود بالا برای بازنشستگان است.
وی ادامه داد: اکنون علاوه بر طرح توسعه فولاد سازی، طرحهای توسعه دیگری نیز در کشور در حال پیگیری است اما در حال حاضر باید با تمام توان حاشیه ها را از فولاد اکسین دور نگه داریم تا به پیشرفت طرح فولادسازی شتاب بیشتری دهیم.
افتخاری اظهار داشت: جوانان این منطقه باید پیشرفت و توسعه را در این شرکت و در استان احساس کنند چرا که این طرح علاوه بر رونق اقتصاد استان بستر مناسبی را نیز برای اشتغال جوانان بومی خوزستان ایجاد می کند .
پیش از این مدیرعامل شرکت فولاد اکسین درخصوص این طرح گفته بود: با توجه به نیاز کشور به ورق های آلیاژی خاص و api، خط نورد ورق عریض فولاد اکسین راه اندازی شد، که نیاز اصلی آن جهت تحقق این هدف مواد اولیه (اسلب) خاص می باشد که در حال حاضر با توجه به پروژه های فولاد اکسین، ورق های وزارت نفت در حوزه ترش و شیرین از شرکت فولاد مبارکه تامین می شود که آن هم جوابگوی خط نورد اکسین نمی باشد، بر این اساس لازمه تداوم در پویایی و اشتغال زایی فولاد اکسین، راه اندازی طرح توسعه فولاد سازی می باشد.
امین ابراهیمی همچنین اشاره کرده بود که مجوز این طرح از سوی هیات دولت در سال ۱۳۹۶ صادر و در ۲ مرحله نیز تمدید شد که خوشبختانه با پیگیری های هیات مدیره و موافقت سهامدارن شرکت از بهمن ماه ۹۸ اقدامات لازم در این خصوص انجام و مناقصه آن در دست اقدام است که راه اندازی ان موجب اشتغال زایی مستقیم یک هزار نفر  اشتغال غیر مستقیم برای هفت هزار نفر خواهد شد.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.