×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مدیرکل آموزش و پرورش: بازگشایی مدارس در خوزستان ۱۵ شهریور است

کوروش مودت اظهار کرد: در استان خوزستان مانند سایر مناطق کشور، آغاز رسمی سال تحصیلی از ۱۵ شهریور خواهد بود و زنگ سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریور در یکی از مدارس شهرستان ماهشهر نواخته خواهد شد.
وی افزود: پیش از این عنوان شده بود که آغاز سال تحصیلی در خوزستان از اول مهر است که این موضوع پیشنهاد ستاد کرونا بود و پذیرفته نشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به نگرانی والدین از بازگشایی مدارس، با بیان اینکه در برگزاری امتحانات نهایی نیز والدین نگرانی داشتند، گفت: ما امتحانات نهایی، استعدادهای درخشان، مدارس نمونه دولتی، کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد را برگزار کردیم؛ در این دوران پنج آزمون مهم برگزار کردیم بدون اینکه گزارشی از یک مورد ابتلا به بیماری داشته باشیم.
مودت تصریح کرد: برای هر کدام از پایه‌ها به شورای مدارس اختیاراتی داده شده است برای اینکه سال جدید با تراکم کم دانش‌آموزی آغاز شود. سال تحصیلی در مدارس روستایی و عشایری با تراکم جمعیتی کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.
وی که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: در سایر مدارس که تراکم دانش‌آموزی بالایی وجود دارد، شورای مدارس می‌توانند به صورت زوج و فرد، دانش آموزان را تقسیم کنند. به عنوان مثال یک کلاس با جمعیت ۳۰ نفره را به ۱۵ دانش‌آموز برسانند. همچنین شیوه‌نامه بازگشایی مدارس برای همه مدیران ارسال شده است که در صورت رعایت این شیوه‌نامه، می‌توان دغدغه والدین را کاهش داد.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.