×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در همزمانی کرونا و آنفلوآنزا چه کار کنیم؟

دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در خوزستان اظهار کرد: همچنان استراتژی “شفا”، یعنی شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک باید رعایت شود تا آمار بیماران افزایش نیابد.
وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت همچنان خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارد، گفت: مردم به وضعیت سفید یا زرد توجه نکنند زیرا ویروس همچنان در جامعه وجود دارد.
علوی در خصوص پیش‌بینی ابتلای کودکان و جوانان به کرونا در فصل پاییز، بیان کرد: اینکه گفته شود کدام گروه سنی به کرونا مبتلا می‌شود درست نیست. در ابتدای شیوع کرونا فکر می‌کردیم کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند اما با شیوع کرونا در کشور مشاهده شد که حتی نوزادان به این ویروس مبتلا می‌شوند بنابراین همه در معرض ابتلا هستند.
وی با اشاره به پیش‌بینی همزمانی کرونا با آنفلوآنزا، بیماری‌های التور، بیماری‌های تنفسی و حساسیت‌های فصلی تصریح کرد: در حال حاضر درصد بالایی از مردم از ماسک استفاده می‌کنند اما انتظار می‌رود که استفاده از ماسک بیش از ۹۵ درصد باشد. با استفاده از ماسک خطر انتقال آنفلوآنزا نیز کاهش می‌یابد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چه اتفاقات ناگواری در پاییز رخ خواهد داد.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.