×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
خوزستان چگونه از پیک مصرف برق امسال جان به در برد؟

محمود دشت‌بزرگ با اشاره به برگزاری جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان اظهار کرد: عبور از پیک تابستان امسال چند ویژگی داشت که یکی از آن‌ها همکاری مناسب صنایع در قالب طرح‌های ذخیره عملیاتی و طرح‌های مدیریت بار بود.

وی با بیان اینکه در مجموع انرژی مصرفی صنایع محدودیتی ایجاد نشد و تنها با همکاری که داشته‌اند ساعت مصرف را از ظهر به شب تغییر دادند، افزود: در این طرح‌ها، صنایع مصرف انرژی خود را به شب منتقل کردند و از ساعت ۲۳ تا ساعت ۱۱ صبح به اندازه دیماند خود انرژی مصرف کردند تا در ساعات پیک با کاهش مصرف، با صنعت برق همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: انتقال پیک خوزستان از ظهر به شب برای اولین بار در چند سال گذشته رخ داده است؛ در روزهای زیادی پیک مصرف برق خوزستان در شب بود که کمک بسیاری به صنعت برق کرد.

دشت‌بزرگ ادامه داد: پیک مصرف برق امسال ۸ هزار و ۵۱۸ مگاوات بوده که در ساعت ۲۱:۲۱ روز ۱۱ مردادماه اتفاق افتاد و نسبت به پیک سال گذشته ۵.۳ درصد رشد داشت.

وی گفت: این مقدار رشد پیک بار، طبیعی بود و دلیل آن، ورود مصارف جدید به شبکه در بخش صنعتی و خانگی است.

وی با بیان اینکه مردم با اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، همکاری خوبی در مدیریت مصرف و گذر از پیک داشته‌اند، اظهار کرد: تمهیدات اندیشیده‌شده قبل از شروع تابستان ۹۹ در جلسات شورای پایایی منطقه‌ای برق خوزستان که باعث شد رتبه اول را نیز در شوراهای برق کشور کسب کنیم، یکی دیگر از دلایل عبور موفقیت‌آمیز از پیک تابستان بوده است هر چند که برای خوزستان، تابستان و مصرف برق هنوز در جریان است و باید شبکه در آمادگی کامل باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خوزستان به عنوان استان شاخص در مدیریت مصرف و عبور از اوج مصرف از سوی وزیر نیرو معرفی شده و این، نتیجه عبور از دماهای بالای ۵۳ درجه و رطوبت ۹۳ درصد است‌ که استانداری خوزستان نیز با کاهش ساعات اداری و تعطیلی، نقش موثری در آن داشته است.

دشت‌بزرگ گفت: از امروز باید به فکر تابستان ۱۴۰۰ باشیم و با تعریف پروژه‌هایی در نقاط حساس که افت ولتاژ وجود دارد، از سال آینده نیز به خوبی و موفقیت عبور کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.