×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نگرانی از موج دوم کرونا / بازگشایی مدارس خوزستان با دو هفته تاخیر

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، در حال حاضر در استان خوزستان، آغاجاری وضعیت قرمز قرار دارد و مسجدسلیمان از وضعت قرمز خارج شده است. امیدواریم با همکاری یکدیگر چند روز باقیمانده از برگزاری مراسم را با نهایت دقت برگزار شود تا مشکلی رخ ندهد.
وی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو، ممکن است برخی هم‌استانی‌ها به استان‌های همجوار یا استان‌های شمالی سفر کنند. با توجه به اینکه اکنون ۱۵ استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند، باید مراقبت شود تا هنگام بازگشت از سفر، کمترین آسیب به مردم خوزستان وارد شود.
ابول‌نژادیان گفت: هر ساله در ایام تاسوعا و عاشورا، مواکب پخت و پزهای زیادی انجام می‌دهند که امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا و مصوبه ستاد استانی کرونا باید تلاش شود پخت و پزها کمتر باشد و غذا به صورت جیره‌های خشک یا بسته‌بندی در اختیار مردم قرار بگیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت خوزستان شکننده است هر گونه کوتاهی، تساهل و تسامح ممکن است وضعیت استان را دگرگون کند بنابراین باید تلاش شود دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری خوب رعایت شود و موضوع عدم برگزاری عزاداری در مکان‌های سربسته پیگیری شود.
وی افزود: ما نگران موج دوم بیماری هستیم و امکان دارد با فعالیت مدارس این مساله تشدید شود، بنابراین مدارس در خوزستان با تاخیر و از اول مهرماه بازگشایی می‌شود.
ابول‌نژادیان با تبریک روز داروساز، گفت: همکاران داروساز در ایام کرونا در کنار همه ما بودند و امیدواریم در ادامه مسیر، بتوانند در حمایت از حوزه سلامت تلاش کنند.
به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد به دلیل وضعیت خوزستان، مدارس به جای ۱۵ شهریورماه از اول مهرماه بازگشایی شود.
به گزارش ایسنا، همچنین کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس اظهار کرد: سال تحصیلی امسال در خوزستان با ۱۳ هزار و ۴۷ مدرسه دولتی و غیردولتی، ۵۲ هزار کلاس درس، ۶۴ هزار پرسنل و بیش از یک میلیون و ۱۱۳ هزار دانش‌آموز آغاز خواهد شد.
وی افزود: برای بازگشایی مدارس سه سناریو اندیشیده شده است؛ در وضعیت سفید، مدارس به صورت حضوری، زرد به صورت ۵۰ درصد حضوری و ۵۰ درصد غیرحضوری و در وضعیت قرمز به صورت کاملا غیرحضوری تشکیل می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین در مناطق روستایی و عشایری کمتر از ۵۰ دانش آموز، کلاس‌ها  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاملا حضوری تشکیل خواهند شد.
مودت ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد زیرساخت‌های اینترنتی و مخابراتی برای آموزش مجازی در سطح استان خوزستان فراهم شده است و از فرمانداران انتظار داریم کمک کنند این میزان دسترسی به اینترنت تا ۲۰ روز آینده به صددر صد برسد.
وی افزود: تاکنون ۹۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و میزان توزیع کتاب‌ها  ۹۳ درصد بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در صورت برگزاری حضوری کلاس‌ها یکی از چالش‌های ما تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده است. یکی دیگر از چالش‌ها نیز استرس اولیای دانش‌آموزان است اما تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مدارس بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است و تنها اگر وضعیت قرمز باشد، فعالیت مدارس مجازی است.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.