×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
میادین غرب کارون حتی یک بشکه کاهش تولید نفت نداشته‌اند

جهانگیر پورهنگ امروز (۴ شهریورماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت اروندان یکی از جوان‌ترین شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که از سال ۱۳۸۳ تشکیل شده است و وظیفه دارد در حوزه غرب کارون به فعالیت بپردازد.
وی افزود: در حوزه میادین نفتی غرب کارون، میدان نفتی دارخوین اولین میدانی است که به تولید رسید و پس از آن میدان جفیر، یادآوران، آزادگان و… تولیدی شدند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به محدوده فعالیت این شرکت تصریح کرد: منطقه عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان از اروندکنار آغاز می‌شود و در غرب شهرستان شوش به اتمام می‌رسد. ما حدود ۱۳ میدان نفتی در اختیار داریم که کار توسعه آن‌ها انجام شده و در حال برداشت از این میادین هستیم.
پورهنگ عنوان کرد: در حال حاضر تولید نفت در میادین غرب کارون ۴۲۰ هزار بشکه است و رکورد تولید تا ۴۵۰ هزار بشکه نیز رسیده است اما میزان تولید بر اساس سیاست‌ها و شرایط تغییر می‌کند و براساس آنچه تصمیم‌گیری می‌شود، تولید داریم.
وی افزود: ظرفیت فرآورشی نفت در غرب کارون حدود ۷۰۰ هزار بشکه است و از این رو آمادگی داریم که چاه‌های جدیدی را در منطقه به تولید برسانیم زیرا ظرفیت فرآورش نفت بسیار بالاتر از آنچه میزان تولید است، ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص میزان اشتغال در میادین نفتی غرب کارون گفت: در فعالیت‌های تولیدی غرب کارون حدود ۲۳۰۰ نفر مشغول به کار هستند که اکثرا بومی هستند البته این عدد با جمع تعداد افرادی که در سایر پروژه‌های شرکت نفت و گاز اروندان فعال هستند به بیش از ۴ هزار نفر می‌رسد.
پورهنگ افزود: مساله بسیار مهمی که در اشتغال در صنعت نفت باید مد نظر داشت این است که صنایع نفت، صنایع سرمایه‌بر و کم‌اشتغال هستند به شکلی که گاه پس از اجرای یک طرح با هزینه‌های بسیار به نیروی بسیار کمی برای اشتغال نیاز است.
وی با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی در تولید نفت گفت: در تولید نفت در غرب کارون حساسیت‌های خاصی در بحث مسائل زیست محیطی وجود دارد و عملیاتی که در این مناطق انجام می‌شود، با رعایت کامل موارد و پروتکل‌های زیست محیطی است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان بسیار هماهنگ هستیم و رعایت پروتکل های حفاظت محیط زیست با اولویت بالایی در شرکت نفت و گاز اروندان انجام می‌شود.
پورهنگ اظهار کرد: صنعت نفت یک صنعت آلاینده است اما در تلاش هستیم که با راه‌اندازی پروژه‌های مختلف از جمله NGL ۳۲۰۰ در غرب کارون، در دو تا سه سال آینده شاهد وجود فلرهای نفتی در غرب کارون نباشیم.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت این گازها استفاده و خلق ثروت کرد، افزود: قراردادی منعقد شده است و ۵۰ میلیون فوت مکعب از گازهای غرب کارون فرآورش خواهد شد و بنابراین، آلایندگی فلرها را شاهد نخواهیم بود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخلی نیز قراردادهای خوبی در زمینه مطالعات ازدیاد برداشت و بهبود کیفیت نفت تولیدی میادین و همچنین بومی‌سازی قطعات، منعقد شده است و در تلاش هستیم از ظرفیت این بخش‌ها، بیشتر از گذشته استفاده کنیم.
پورهنگ افزود: در یک سال گذشته بیش از ۱۴۰ قطعه بومی‌سازی شده است. در این بخش با شناسایی و انجام کارهای کارشناسی، قطعات مورد نیاز صنعت نفت مشخص و زمینه برای بومی‌سازی این قطعات فراهم می‌شود.
وی در خصوص میزان برداشت ایران از میادین مشترک غرب کارون، گفت: سهم برداشت در میادین مشترک به صورت برابر است اما باید بیشتر از آنچه تولید می‌کنیم، تولید داشته باشیم و قطعا اگر تحریم‌ها نبود، جلوتر بودیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان بیان کرد: دشمنان در تحریم‌ها به دنبال توقف کامل تولید نفت ایران هستند اما چنان توانی در کشور وجود دارد که قطعات حساس نفتی را نیز تولید می‌کنیم و نخواهیم گذاشت که تولید نفت کشور متوقف شود.
پورهنگ گفت: حتی یک بشکه کاهش تولید نفت در پی شیوع ویروس کرونا و تحریم‌ها در میادین غرب کارون نداشته‌ایم و با تغییراتی که ایجاد کردیم، حتی توانستیم یک دوره اورهال نیز در مجموعه انجام دهیم.
وی افزود: در حال حاضر نیز نفت مورد نیاز برای صادرات و پالایشگاه‌های داخلی تولید می‌شود و مشکلی در تولید نفت میادین غرب کارون وجود ندارد.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.