×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حفر و تکمیل ۴۷ حلقه چاه نفت و گاز از ابتدای امسال

حمیدرضا خوش‌آیند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال و با کاربست امکانات شرکت ملی حفاری ایران ۴۷ حلقه چاه، حفاری و تکمیل شد.
وی افزود: از این تعداد چاه، یک حلقه اکتشافی، ۱۸ حلقه توسعه‌ای – توصیفی و ۲۸ حلقه تعمیری – تکمیلی است.
معاون عملیات حفاری شرکت ملی‌حفاری ایران تصریح کرد: از شمار این چاه‌ها، ۳۷ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره، چهار حلقه در طرح‌های توسعه‌ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در قالب پروژه‌ای و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل شده است.
خوش‌آیند با اشاره به اینکه ناوگان حفاری شرکت ملی‌حفاری ایران بیش از ۷۰ دکل خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین در اختیار دارد، گفت: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان مردادماه، متراژ حفاری چاه‌ها به ۳۲ هزار و ۸۰۳ متر رسید.
وی گفت: با تلاش کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت در این مدت، حفاری ۹ حلقه چاه، ۱۴۱ روز زودتر از برنامه به پایان رسید که این چاه‌ها شامل یک حلقه اکتشافی، سه حلقه توسعه‌ای و پنج حلقه تعمیری است.
معاون شرکت ملی‌حفاری ایران افزود: جلوافتادگی در حفاری و تکمیل چاه‌ها توسط دستگاه‌های حفاری ۳۳، ۳۷، ۴۵، ۴۶، ۵۱، ۵۳، ۶۸ و ۸۷ انجام شده است و در این میان، دکل حفاری ۳۷ فتح حفاری دو حلقه چاه شماره ۸۵ و ۱۶۰ در میدان نفتی آزادگان جنوبی را در مجموع ۷۵ روز قبل از مدت زمان تعیین‌شده به اتمام رساند.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.