×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کاهش چشمگیر نامنویسی نوآموزان خوزستانی در دوره پیش دبستانی

کوروش مودت در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: علت اصلی کاهش ثبت نام نوآموزان در دوره پیش دبستانی نگرانی خانواده ها از شیوع ویروس کرونا است .
وی افزود: خانواده ها اطمینان داشته باشند که تمامی نکات بهداشتی در مدارس رعایت می شود و حفظ سلامتی دانش آموزان در اولویت آموزش و پرورش است.
مودت با اشاره به اینکه شیوه نامه بازگشایی مدارس اعلام شده است گفت:  موعدآغاز سال تحصیلی ۱۵ شهریورماه است و برای بازگشایی مدارس سه منطقه سفید، زرد و قرمز  مدنظر قرار داده شده که در مناطق سفید ۱۰ درصد، درمناطق  زرد ۵۰درصد و در مناطق قرمز صد درصد کلاسها به صورت مجازی برگزار خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد:  مشکلاتی در حوزه تامین وسایل سرمایشی برای بازگشایی مدارس داریم اما درمجموع آمادگی لازم برای آغاز فعالیت مدارس را داریم.
مودت با اشاره به نحوه برگزاری کنکور ادامه داد: در برگزاری کنکور کمترین مشکل را داشتیم و داوطلبان در فاصله ۲ متر از یکدیگر درحوزه های امتحانی مستقر شدند.
وی با اشاره به اختصاص اتاق ایزوله برای داوطلبان مشکوک به کرونا، اظهار داشت: تاکید شد که در صورت شناسایی داوطلب مشکوک به کرونا، این داوطلبان در این کلاس ها امتحان دهند.
فقدان دسترسی ۸۰ هزار دانش آموز خوزستانی به شبکه شاد 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ۸۰ هزارنفراز دانش آموزان خوزستان به شبکه شاد دسترسی ندارند، باید شرایط را برای استفاده این دانش آموزان از شبکه شاد فراهم کنیم.
مودت گفت: سه هزار تبلت از سوی استانداری برای دانش آموزان مناطق محروم تامین شده که با توجه به اینکه احتمال استفاده از کلاس های مجازی برای سال تحصیلی دور از انتظار نیست این تبلت ها به مدارس این مناطق تحویل داده می شود.
وی گفت: تا کنون ۷۵ میلیارد ریال اعتبار خرید این تبلت ها اختصاص یافته و تامین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تقاضای تامین سیمکارت رایگان برای این تبلت ها را هم به استاندار داده ایم تا دانش آموزان بدون دغدغه مالی، امکان استفاده از شبکه شاد را داشته باشند.
مودت با اشاره به تامین زیر ساخت اینترنت برای مدارس شهری وروستایی در سال تحصیلی جدید بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰مدرسه شهری و سه هزار و ۲۰۰ مدرسه روستایی در استان برای ایجاد زیر ساخت اینترنت معرفی شده اند.
برچیدن مدارس سنگی در خوزستان تا پایان امسال
مودت اظهار داشت: مقرر شده که امسال مدارس سنگی در سطح استان با ساخت یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس برچیده شوند.
وی گفت:در کنار برچیدن مدارس سنگی لازم است که زیر ساخت های ارتباطی در مناطق عشایری فراهم شود تا معلم هایی که ماه ها در این مناطق از خانواده های خود دور هستند امکان برقرار ارتباط و تماس را با خانواده خود داشته باشند.
مدیر کل آموزش وپرورش استان ادامه داد: بیش از ۳۵ درصد مدارس  استان زیر ۵۰ نفر جمعیت دانش آموزی دارند و در مناطق روستایی و عشایری که مدارس زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند باید آموزش به صورت حضوری باشد.
تعهد قلم چی برای اهدای ۱۰۰ کلاس درس پیش ساخته به خوزستان
مودت گفت : موسسه آموزشی قلم چی تعهد داده است که ۱۰۰ کلاس آماده و سازه ای را به خوزستان اختصاص دهد که تاکنون هشت کلاس به استان ارسال کرده است، این کلاس های پیش ساخته در هر مکانی که نیاز به کلاس درس باشد قابل نصب هستند.
وی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان در مدارس افزود: باتوجه به اینکه ۶۵ روز در ماه اخیر در استان به دلایل مختلف تعطیل شد به مدارس ابلاغ شده که علاوه بر روزهای دوشنبه و چهارشنبه روز های شنبه نیز کار ثبت نام را انجام دهند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان در خصوص دریافت شهریه از سوی مدارس اظهار داشت: تنها مدارسی که حق دریافت شهریه را دارند مدارس شاهد و استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی هستند.
وی گفت: خوزستان در سطح ملی نخستین استانی است که اعلام کرد دانش اموزآن نیاز به تامین لباس مدرسه جدید ندارند و تنها دانش آموزان پایه اول ابتدایی باید لباس تهیه کنند.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.