×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید روزانه ۱۱۰ هزار لیتر اتانول در شرکت الکل رازی

علی احتشامی افزود: تولید بدون وقفه اتانول طبی دراین شرکت برای مقابله با ویروس کرونا در کشور به نقطه پایدار و اطمینان بخش رسیده است.
وی با اشاره به همراهی صنایع و متخصصان داخلی برای نگهداشت تولید اتانول طبی در این شرکت به عنوان ماده اصلی ضدعفونی و گندزدایی در محیط‌های عمومی ، خصوصی و مراکز درمانی ادامه داد: با تلاش بی‌وقفه کارکنان و کارگران این شرکت ، اتانول تولیدی به ۸۰ شرکت داخلی برای توزیع در استان‌های کشور ارسال می‌شود.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل سازی رازی خوزستان در ادامه با اشاره به شعار “جهش تولید” از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی اگفت:جهش تولید در همان ماه‌های نخستین شیوع ویروس کرونا در این شرکت عملی شد به طوری که در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ حدود ۱۵میلیون لیتر اتانول وارد بازار کردیم که این به نقطه اطمینان بخشی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور تبدیل شد.
احتشامی در ادامه به مردم اطمینان داد نگران تهیه و توزیع مواد ضدعفونی برای کنترل و مهار ویروس کرونا نباشند.
صادرات اتانول مطرح نیست
مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل سازی رازی خوزستان با بیان اینکه متعهد به تامین نیاز کشور به اتانول هستیم افزود:اولویت نخست تامین نیاز کشور به این ماده ضدعفونی (اتانول طبی) است و در صورتی که مازادی وجود داشته ، صادرات با مجوز وزارت صمت امکان پذیر است.
احتشامی با بیان اینکه این واحد تولیدی با همه توان در حال تامین نیاز کشور به اتانول است بیان کرد: تا ریشه کنی و مهار ویروس کرونا در کشور، صادرات مواد ضدعفونی منتفی است.
وی با اشاره به شرایط جوی خوزستان و دمای بالای هوا افزود:این شرایط ممکن است موانعی در مسیر تولید اتانول طبی کارخانه ایجاد کند اما تلاش می‌شود تا این موضوع رفع و مانع جدی برای خط تولید محسوب نشود.
این صادر کننده برتر سال ۹۸ استان خوزستان با بیان اینکه کشور در آستانه موج بعدی شیوع بیماری کرونا قرار دارد، افزود: به‌همین منظور تعهدات زیادی برای این شرکت ایجاد شده و با هماهنگی که بین وزارتخانه‌های بهداشت، صمت و ستاد ملی و استانی کرونا صورت گرفته، نیاز اتانول شرکت‌های تولید کننده مواد بهداشتی، ضدعفونی و بخش بیمارستانی ۳۱ استان کشور تامین می‌شود.
راه‌اندازی خط دوم تولید اتانول تا ۲ سال آینده
مدیرعامل خمیرمایه و الکل رازی از برنامه‌ریزی‌ انجام شده برای راه‌اندازی خط دیگر تولید اتانول در این شرکت خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این خط تاکنون به ۳۵ درصد رسیده که به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده، تکمیل آن با مشکلاتی همراه است.
احتشامی پیش‌بینی کرد این خط در ۲ سال آینده وارد مدار تولید شود که تولید اتانول در این شرکت افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
شرکت خمیرمایه و الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی در سال ۱۳۷۷ موفق به اخذ موافقت اصولی و جواز تاسیس شد.
پس از شروع عملیات اجرایی ساخت و نصب کارخانجات الکل و خمیرمایه ، در سال ۱۳۷۸ نخستین کارخانه این شرکت با ظرفیت ۳۳ میلیون لیتر الکل طبی یا اتانول ۹۶ درصد در بهمن ۱۳۸۵ تولید خود را شروع کرد.
همچنین تولید خمیرمایه با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا در اواخر سال ۱۳۹۰ آغاز شد و زمینه اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.
شرکت خمیرمایه و الکل رازی در۳۰ کیلومتری جنوب اهواز واقع شده است.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.