×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تاکید مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر بر تسریع در روند ساخت و تجهیز کارخانه کاغذ/ دکتر ناصری: نیروهای بومی منطقه اولویت اول و اصلی جذب و استخدام در کارخانه کاغذ هستند

دکتر عبدعلی ناصری روز پنج شنبه ۹ مردادماه ۹۹ در بازدید از روند ساخت کارخانه کاغذ کشت و صنعت سلمان فارسی، با بیان این مطلب گفت: احداث کارخانه کاغذ با اعتباری معادل ۹ هزار میلیارد تومان در دی ماه سال ۹۸ آغاز شد و پیش بینی می‌شود این کارخانه تا ۳ سال آینده احداث و به بهره برداری برسد.
ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه با احداث کارخانه کاغذ
وی با اشاره به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه با احداث کارخانه کاغذ اظهار داشت: با احداث و راه اندازی این کارخانه، برای حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود و جوانان بومی این منطقه در اولویت اول و اصلی جذب و استخدام هستند و قطعا پرسنل این کارخانه پس از بهره برداری، از نیروهای بومی منطقه تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید کرد: در حال حاضر مناطق همجوار طرح های نیشکر، حلقه تکمیل کننده مکانیزاسیون بخش کشاورزی و صنعت شرکت محسوب شده و علاوه بر نیروهای شاغل مناطق همجوار، پیمانکاران روستایی، مهمترین حلقه تامین کننده نیروی انسانی فصلی شرکت هستند و در کنار شرکت، مجموعه عملیات کشاورزی را تکمیل می‌ کنند.
۹۹.۶ درصد نیرو‌های شاغل در شرکت‌های هفت گانه توسعه نیشکر، بومی استان هستند
ناصری درخصوص وضعیت نیرو‌های شاغل در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: براساس اسناد و مدارک موجود، ۹۹.۶ درصد نیرو‌های شاغل در شرکت‌های هفت گانه توسعه نیشکر، بومی استان هستند و از ساکنان و اهالی روستا‌های همجوار این شرکت‌ها جذب شده اند.
جلوگیری از قطع ۶ میلیون اصله درخت با ساخت کارخانه کاغذ
وی با بیان ظرفیت های کارخانه کاغذ، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیون دلاری و اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۵ میلیون دلار ارز ، از قطع ۶ میلیون اصله درخت تنومند در سال جلوگیری می شود چرا که این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط زیست بهره می برد و با راه اندازی آن دانش فنی کشور در حوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.
تامین ماده اولیه کارخانه کاغذسازی از باگاس واحدهای توسعه نیشکر
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: ماده اولیه کارخانه کاغذسازی کشت و صنعت سلمان فارسی، باگاس است که از واحدهای نیشکر در جنوب خوزستان تامین خواهد شد.
ناصری در پایان تاکید کرد: احداث این کارخانه نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان شادگان و خوزستان دارد و تاکید شده است در زمان ساخت تا مرحله بهره برداری حداکثر جذب و بکار گیری نیروها توسط پیمانکاران طرح از جوانان بومی منطقه باشد.
گفتنی است، دی ماه سال ۹۸ مراسم عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذسازی با ظرفیت تولید ۲۴۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر ، با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام( ره) و شرکت توسعه نیشکر با هدف اشتغالزایی، حفظ محیط زیست و حمایت از حوزه ی نشر کشور در محل کشت و صنعت سلمان فارسی با حضور استاندار خوزستان، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس صندوق توسعه ملی ، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.