×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
تقدیر هلال احمر خوزستان از جوان فداکار حادثه کلینیک سینا

دکتر علی خدادادی در مراسم تجلیل از عنایت آزغ، جوان رامهرمزی که در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا جان جمعی از هم‌وطنان را نجات داد، اظهار کرد: تلاش این جوان در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا در هیچ قالبی نمی‌گنجد زیرا یک حرکت ماورای مادی و حرکتی ایثارگرایانه بود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت و نقطه عطف این حرکت، دل بریدن از مادیات و به مخاطره انداختن جان خود برای نجات جان دیگران است و این تداعی‌کننده یک ارزش است که از شهدا به ارث برده‌ایم و نشان‌دهنده حرکت‌های ایثارگرایانه و از خود گذشتگی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: ساختار جمعیت هلال احمر یک ساختار داوطلب‌محور است و افراد در این مجموعه به صورت داوطلبانه، در زمانی که شرایط سخت و جان‌فرسا است، از جان‌گذشتگی می‌کنند بنابراین ارزش فعالیت در این جمعیت، این است که افراد از جان و مال خود می‌گذرند تا به کمک نیازمندان بشتابند.

خدادادی گفت: جمعیت هلال احمر با ایثار ماورای قید و ‌بندها فعالیت می‌کند و نگاه جامعه نیز به گونه‌ای است که انتظار ویژه‌ای از این جمعیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره بر ضرورت بازتاب بین‌المللی حرکت ایثارگرایانه و بشردوستانه این جوان خوزستانی، گفت: جوانان نیاز به الگوهایی مانند این جوان دارند تا از این حرکت‌های ایثارگرایانه و بشردوستانه تاسی بگیرند. امیدواریم با بازتاب بین‌المللی این حرکت از سوی رسانه‌ها این امر محقق شود؛ همانطور که اتفاقات شبیه به این حرکت در کشورهای دیگر بازتاب جهانی پیدا می‌کند. در کشورهای دیگر افرادی بوده‌اند که چنین کارهایی را انجام داده‌اند و رسانه‌ها با بازتاب فراوان حرکت انجام شده، فرد انجام‌دهنده آن حرکت را به اسطوره و قهرمان مبدل کرده‌اند.

وی با تقدیر از تلاش و شجاعت  عنایت آزغ در حادثه کلینیک سینا، بیان کرد: انتظار می‌رود همه اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با الگو گرفتن از این حرکت‌های ایثارگرایانه در خدمت به نیازمندان تلاش و ممارست کنند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.