×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
پایداری شبکه برق خوزستان با افتتاح ۴۰ پروژه

رضا اردکانیان وزیر نیرو روز سه شنبه در دهمین هفته از پویش” هر هفته الف، ب، ایران” با هدف افتتاح ۴۰ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان به صورت ویدئوکنفرانس گفت: امسال پروژه‌های بسیاری در حوزه صنعت برق برای خدمات رسانی به مردم در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۴۰ پروژه صنعت برق خوزستان با اعتبار سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در این پویش به بهره‌برداری رسید، این پروژه‌ها شامل ۱۸۵ کیلومتر خط ایجاد شده ،تعویض بیش از ۱۲۳ کیلومتر هادی معمولی و پرظرفیت و همچنین ایجاد ۹۶ کیلومتر فیبرنوری است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: با شروع فصل تابستان مساله پایداری شبکه برق خوزستان به یک موضوع مهم تبدیل شده است که بهره‌برداری از ۴۰ پروژه صنعت برق خوزستان پایداری بیشتر شبکه برق این استان را به دنبال دارد.

فاضل عبیات افزود: در هفته جاری و هفته آینده شاهد افزایش دمای هوا در شهرهای استان به ویژه اهواز، امیدیه و آغاجاری هستیم از این رو اقدامات شرکت برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع برق برای پایداری شبکه برق بسیار مهم است.

وی بیان کرد: استان خوزستان در صنعت برق جزء استان‌های پیشرو بوده است به همین دلیل بسیاری از خطوط انتقال برق و تاسیسات مربوط به آن فرسوده و قدیمی شده‌اند از این رو اجرای چنین پروژه‌هایی در پایداری شبکه برق تاثیر مستقیم دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز با بیان اینکه ۱۲۳.۵ کیلومتر شبکه هادی پرظرفیت برق در استان خوزستان تعویض شده‌است گفت:این اقدام باعث افزایش ۷۰درصدی ظرفیت انتقال شبکه برق خوزستان ‌شد.

محمود دشت‌بزرگ افزود: اجرای این پروژه‌ها حاصل خودباوری و استفاده از دانش بومی نیروهای صنعت برق کشور است.

وی اظهار داشت: افزایش قابلیت اطمینان در شبکه ، ارتقای۲۰ درصدی شاخص عملکرد صحیح سیستم های حفاظتی برق خوزستان، رساندن رویت پذیری تاسیسات شبکه و دیسپاچینگ ملی به ۹۹ درصد بخشی از دستاوردهای بزرگ  افتتاح این ۴۰ پروژه است.

دشت بزرگ ادامه داد:  کمک به تحقق جهش تولید در بخش صنعت و سایر بخش ها، کاهش حوادث و خاموشی‌ها و همچنین متعادل سازی بارگیری تجهیزات  از دیگر ثمرات این پروژه‌ها است،

طرح های افتتاح شده در صنعت برق خوزستان شامل افزایش ظرفیت پست‌ها، افزایش ظرفیت بانک خازنی و افزایش طول خطوط در نقاط مختلف استان خوزستان هستند. اجرای این طرح‌ها باعث تقویت زیرساخت‌های صنعت برق استان و همچنین پایداری و کاهش خاموشی‌ها در خوزستان خواهد شد.

آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح های صنعت برق به صورت همزمان در استان‌های خوزستان، خراسان شمالی و مازندران از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

استاندار خوزستان سال پیش گفته بود متوسط قطعی برق در استان در سال ۹۵ به ازای هر نفر در استان ۲هزار دقیقه در سال بود که درحال حاضر در اهواز به حدود ۷۰۰ دقیقه و در سایر شهرستان ها به ۸۵۰ دقیقه در سال کاهش یافته است اما همچنان معتقدم این رقم بالاست و باید کاهش یابد.

“هر- هفته -الف -ب-ایران” عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است. در این پویش، ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار، تا پایان سال ۱۳۹۹ در ۳۱ استان کشور افتتاح می‌شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.