×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
۱۷ بیمارستان خوزستان به دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز دارند

دکتر فرهاد ابول نژادیان یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سرسرای اداری ستاد بحران خوزستان با بیان اینکه این موضوع از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال پیگیری است افزود: در حال رایزنی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم تا دستگاههای ونتیلاتور مورد نیاز استان را تامین کنیم.

وی افزود: دستگاههای اکسیژن ساز موجود در بیمارستان‌های استان به علت گرمای هوا خروجی کافی نداشته و دچار مشکل شده اند و بعضا از اکسیژن مایع برای بیماران استفاده می شود.

ابول نژادیان ادامه داد: از آنجایی که تقاضا برای دستگاههای اکسیژن ساز در سطح کشور بالا رفته است تامین آن از سوی شرکت‌های تولید کننده با مشکل مواجه شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه از فرمانداران انتظار می رود با حساسیت بیشتری کمبودهای درمانی شهرهای تابعه را اعلام کنند گفت: قیمت دستگاههای اکسیژن ساز ۲ تا سه برابر افزایش یافته است به همین دلیل فرمانداران باید پیگیری لازم را برای تامین این دستگاه ها در دستور کار قرار دهند.

ابول نژادیان اظهار داشت: کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز در همه بیمارستانهای استان از جمله تامین اجتماعی، نفت و ارتش هم وجود دارد.

نبود تخت خالی آی سی یو در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: با وجود اینکه ۱۵۰ تخت آی سی یو به ظرفیت بیمارستانی استان خوزستان اضافه شده است اما به دلیل افزایش بیماران هنوز تخت خالی نداریم.

ابول نژادیان گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا تعطیلی را در دستور کار خود ندارد تنها اقدام مهم این است که باید سطح آگاهی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی را افزایش دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با دستور رییس جمهوری از امروز استفاده از ماسک در نهادها و سازمان ها اجباری است و در صورت استفاده نکردن کارکنان برای آنها غیبت لحاظ می شود ضمن اینکه ضدعفونی کردن دست ها نیز در ورودی ادارات اجباری است.

وی همچنین بر مشارکت خیران ، واحدهای تولیدی و هلال احمر برای تامین ماسک مورد نیاز مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم استان تاکید کرد.

ابول نژادیان در ادامه با تاکید بر ضرورت تامین گازوئیل برای آمبولانس ها گفت: هفته گذشته ۱۵ دستگاه آمبولانس این دانشگاه به دلیل استفاده از گازوئیل بی کیفیت در جایگاهها عرضه شده استان دچار نقص فنی شدند که در نتیجه ارائه خدمت در سطح استان با مشکل مواجه شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در خوزستان از مجموع کل بیماران کرونایی استان ۲.۹۸ درصد فوت کرده اند.

وی گفت: طرح این موضوع که یک سوم فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور مربوط به خوزستان است صحیح نیست بلکه تعداد فوتی های استان یک نهم فوتی های کشور است.

ابول نژادیان تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا در خوزستان بالاست و حدود ۵۰ روز است که خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان نیز در خصوص نحوه همکاری نیروی انتظامی در حراست مراکز نمونه گیری گفت: از ۲۰ شهر زیر مجموعه دانشگاه ۱۲ شهر وضعیت نامناسبی دارند و گزارشاتی مبنی بر درگیر شدن با ماموران ما اعلام شده است.

دکتر سیدمحمد علوی در خصوص همکاری شهرداری ها نیز اظهار داشت: از ۲۰ شهر خوزستان تعداد ۱۳ شهر در زمینه جمع آوری پسماندهای عفونی بیمارستانی وضع نامناسبی دارند.

وی ادامه داد: میانگین سنی مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا پایین آمده و یکی از علل آن بالا بودن وزن افراد است.

بیماری کرونا در اوایل اسفند سال گذشته در خوزستان مشاهده شد که تا اواخر فروردین امسال با شیب ملایمی ادامه داشت.

از اوایل اردیبهشت ماه سالجاری با برداشته شدن محدودیتها و رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در استان خوزستان روند ابتلای افراد به بیماری کرونا افزایش یافت.

تا روز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.