×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شفاف‌سازی عملکرد دولت در پنجره واحد سرمایه‌گذاری

غلامرضا شریعتی در مراسم رونمایی از پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان خوزستان که امروز (۱۱ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری جزو طرح‌هایی است که از سوی دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارت اقتصاد تکلیف شده است و بنا است که به صورت کاملا الکترونیکی اجرایی شود.

وی با اشاره به رونمایی از پنجره واحد سرمایه‌گذاری خوزستان افزود: این کار ابتدا از احصای فرآیندهای موجود آغاز شد به شکلی که فرآیندهای صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری در خوزستان از حدود یک هزار فرآیند به حدود ۲۳۰ فرآیند کاهش یافت.

استاندار خوزستان بیان کرد: پس از تقلیل فرآیندهای صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان، فاز فیزیکی پنجره واحد سرمایه گذار آغاز شد و اکنون در حال اجرای فاز الکترونیکی پنجره واحد سرمایه‌گذاری خوزستان هستیم.

شریعتی گفت: بر اساس این طرح، هر ۱۰ دستگاه اجرایی در استان خوزستان باید یک دفتر سرمایه‌گذاری داشته باشند تا سرمایه‌گذار بتواند از هر جای جهان تقاضای خود را در آن پنجره سرمایه‌گذاری الکترونیک بارگزاری کند و بتواند استعلامات مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری را در همان سامانه انجام دهد.

وی افزود: بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی موظف خواهند شد در یک بازه زمانی مشخص، پاسخ استعلامات برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری را اعلام کنند تا شاهد صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذار باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: این کار به بهبود فضای کسب و کار، جلوگیری از فساد کمک می‌کند و عملکرد دولت نیز در زمینه صدور مجوزها شفاف‌سازی می‌شود و بیشتر پاسخگو خواهد بود. این کار همچنین در راستای احترام به ارباب رجوع و حقوق مشتریان، اجرایی خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: به جای اینکه سرمایه‌گذار در راهروهای ادارات به دنبال مجوز خود باشد، با اجرای پنجره واحد سرمایه‌گذاری شاهد جلوگیری از این کار و تکریم سرمایه‌گذار خواهیم بود و همچنین می‌توانیم به ایجاد اشتغال بیشتر در استان کمک شایانی کنیم.

وی افزود: امیدواریم همه دستگاه ها و مسئولان استان خوزستان، زیرساختی بودن و اهمیت این کار را درک کنند و پای کار بیایند زیرا این طرح از اجرای پروژه‌های دیگر مهمتر است؛ پنجره واحد سرمایه‌گذاری روند انجام پروژه را در سال‌های آتی در استان خوزستان بهبود و سرعت می‌بخشد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.