×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
معاون درمان وزارت بهداشت: تجهیزات درمانی خوزستان را تامین می‌کنیم

قاسم جان‌بابایی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد مرکزی مدیریت کرونا خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوار اظهار داشت: امروز به جهت بازدید از مراکز درمانی و ارزیابی خدمات ارایه شده به استان خوزستان سفر کردم بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از بهترین خدمات ارایه شده در مهار ویروس کرونا متعلق به خوزستان است.

وی با بیان اینکه تمامی دستورات دارویی و خدمات به خوبی در استان اجرا می‌شود افزود: همکاران ما از آخرین یافته های علمی برای درمان مبتلایان استفاده می‌کنند و در اکثر نقاط به صورت تیمی به ارایه خدمت می‌پردازند.

معاون درمانی وزیر بهداشت تصریح کرد: از مردم می‌خواهم مراعات کنند و به قرنطینه خانگی توجه جدی کنند اگر توجه نشود بار مراجعه به بیمارستانها زیاد خواهد شد و اگر بار مراجعه بیشتر شود خواه ناخواه میزان مرگ و میر بیشتر خواهد شد.

وی توضیح داد: کاهش میزان مرگ و میرناشی از کرونا در گرو  توجه مردم به  رعایت نکات بهداشتی است تا به این وسیله بار مراجعات را کم‌ کنیم.
جان‌بابایی افزود: از مردم درخواست می‌شود برای اینکه دچار سوگ و غم‌ نشوند از حضور در تجمعات بی‌مورد و مراسم ترحیم و شادی پرهیز کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به کارگیری همه ابزارها برای کاهش مرگ و میر در خوزستان

وی تاکید کرد: همه ابزارهای استانی و امکانات اعم از نیروی انسانی، بیمارستانها و… را باید برای کاهش مرگ و میر به کار ببنیدیم چراکه ما مسئول کاهش مرگ و میر مردم هستیم در این راستا باید راه‌های پیشگیری، افزایش مراکز ۱۶ ساعته و ارایه خدمات بیمارستانی به مردم را در اولویت قرار دهیم.
معاون درمانی وزیر بهداشت با تاکید ویژه بر توجه به نیروی انسانی گفت:قرار دادن مشوق برای کارکنان درمانی مشغول در واحدهای کرونایی بسیار اهمیت دارد و سعی می‌کنیم مطالبات قانونی آن‌ها را پاسخگو باشیم.
وی  با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت پرستاران با تجربه در بخش کرونا یی بیمارستان ها خاطرنشان کرد: استفاده از  پرستاران تازه کار ممکن است میزان مرگ و میر در مبتلایان به کرونا را به دنبال داشته باشد زیرا پرستاران تازه کار تجربه لازم را ممکن است نداشته باشند.

جان‌بابایی ادامه داد: منابعی مالی دیگری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای برطرف کردن مطالبات قانونی کارکنان حوزه درمان قرا می‌دهیم.

وی بر سطح‌بندی بیمارستان‌ها در خوزستان تاکید کرد گفت: بیمارستانها باید به سطح یک، ۲ و سه تقسیم‌بندی شوند و بیماران بدحال در بیمارستان‌های سطح سه و بیمارستان‌های بزرگ اداره شوند.

معاون درمانی وزیر بهداشت بیان کرد: مشاهده شده که در برخی بیمارستان‌ها ارجاع بیمار بدحال دیر انجام می‌شود وقتی به عنوان مثال یک بیمار بد حال در بیمارستان‌های امیدیه، شادگان، ماهشهر و… داریم باید بدون‌اتلاف وقت به یک بیمارستان بزرگ ارجاع داده شود اصلا نباید در برابر بیماران بد حال مقاومت کرد چرا که بیمارستان‌های کوچک تا حدودی می‌توانند خدمات درمانی ارایه کنند.

خوزستان بهتر از گذشته در ارایه خدمات به مبتلایان به کرونا

وی تصریح کرد: هر بار به خوزستان‌ سفر کرده‌ام ارایه خدمات به مبتلایان بهتر از دفعه قبل بوده و تبحر کادر درمانی نیز افزایش یافته است.

جان‌بابایی توضیح داد: ضرورت دارد در این برهه همه به هم کمک کنیم و سطح مراقبت را بالاتر ببریم کار کردن روی سطح مراقبت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: از کادر درمانی شاغل در بخش‌های کرونایی که علایمی ندارند نباید نمونه‌برداری صورت گیرد چراکه خودشان در بخش کرونا هستند و  فقط در صورت بروز علایم از انها تست گرفته شود.

معاون درمانی وزیر بهداشت گفت: کرونا فقط مربوط به امروز و فردا نیست و ممکن است مدتها با ما باشد به همین دلیل باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه کاره با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسند.

معاون کل وزیر بهداشت شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی زنده در شبکه خبر اعلام کرد: همچنان یک سوم درگذشتگان کرونا متعلق به استان خوزستان است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استان خوزستان ۶ هفته است که در اوج شیوع بیماری کرونا قرار دارد و وضعیت آن قرمز است.

بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد افراد مبتلا به کرونا در سطح کشور تا عصر روز یکشنبه به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.