×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نماینده ویژه وزیر بهداشت: وضعیت خوزستان از نظر شیوع بیماری کرونا ناپایدار است

علیرضا افشار  در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: از هفتم تیرماه اختیار ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا به استانها واگذار شده تا هراستان طبق شرایط و حسب صلاحدید مسوولان استانی، اقدام‌های لازم را انجام دهند.

وی در مورد رعایت فاصله گذاری و تعطیلی کسب و کار برای کنترل بیماری کرونا گفت :وزارت بهداشت و دولت با تعطیلی کسب و کار به دلیل اینکه  تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد موافق نیستند ولی بحث فاصله گذاری اجتماعی و الزام مردم به استفاده از ماسک باید در جامعه نهادینه شود.

افشار جلوگیری از تجمع‌ها همچون عزاداری وجشن‌های عروسی در شهرهایی با وضعیت قرمز را مورد تاکید قرارداد و افزود:ما باید یاد بگیریم و عادت کنیم تا زمانی که این ویروس در جامعه است فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و با ماسک زندگی کنیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم ، تا زمانی که واکسن و دارویی برای کرونا ساخته نشود این بیماری کماکان خطرناک است.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اجرایی بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان در ادامه افزود: کرونا می‌تواند وحشی و از کنترل خارج شود  ولی با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به طور قطع کاهش پیدا می‌کند.

افشار در ادامه پتانسیل‌ها و ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی در مبارزه با بیماری کرونا  اشاره کرد و گفت:اگر همراهی سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت در مهار کرونا نبود دانشگاه‌های علوم پزشکی دچار بحران می شد  ولی این سازمان تمام قد و با توان مالی خودش پای کار آمد و به هیچ عنوان منتظر کمک وزارت خانه نماند.

وی با ابلاغ سلام دکتر نمکی وزیربهداشت به مردم خوزستان و تشکر از زحمات و خدمات جامعه پزشکی به خصوص مدیران و کادر درمان تامین اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد : سازمان تامین اجتماعی به عنوان دومین تولید کننده درمان ، از زمان شروع بحران کرونا در کشور، هماهنگ و هم پا و در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت و با بسیج  همه امکانات ، مراکز درمانی اش را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد و به کمک وزارت بهداشت آمد و در کنار دانشگاه به بیماران مبتلا به کرونا خدمت می‌کند.

افشار افزود:در خوزستان هم طبیعتاً با افزایش شیوع بیماری کرونا ظرفیت‌های بستری بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی به علت محدودیت و تعداد زیاد بیماران در حال اشباع بود ، بنا به  شرایطی که حاکم بود از سازمان تامین اجتماعی درخواست کمک شد و این سازمان در ابتدا بیمارستان هیات امنایی  میلاد اهواز را برای بیماران کرونایی درنظر گرفت و  بعد که تعداد بیماران افزایش پیدا کرد بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز که بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی در استان است نیز در اختیار دانشگاه قرار گرفت و به عنوان سانتر کرونا انتخاب و تا الان مختص بیماران کرونایی  به صورت شبانه روزی در خدمت مردم است.

وی اظهار داشت:به عنوان نماینده وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،  از مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان به‌خصوص بیمارستان های امیرالمومنین (ع) ، میلاد ، ۱۷شهریورآبادان و امام موسی کاظم (ع)  ماهشهر که پا به پای دانشگاه علوم پزشکی مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند تقدیرمی‌کنم و امیدوارم که این همکاری ادامه پیدا کند وبحران کرونا  که در خوزستان به نقطه کنترل رسیده به‌‎زودی ریشه کن شود.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اجرایی بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان بر کمک های دولت به درمان سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت : نگاه دولت در خصوص اختصاص کمک‌ها و تجهیز وتقویت بیمارستانها و بالابردن انگیزه کارکنان ، نگاهی مثبت است و تبعیضی بین مراکز دانشگاهی و تامین اجتماعی نیست.
ا

فشار در ادامه افزود: کسی فکر نمی کرد که سیستم درمان کشور ما بتواند از پس این کار بزرگ  برآید ، خیلی از کشورهای دنیا دچار بحران شدند آنهایی که زیرساخت‌ها و منابع مالی قوی تری داشتند دچار بحران شدند و مدتی طول کشید تا از این شوک وسرگیجه درآیند ولی  سیستم ما جهادی عمل کرد و الگو شد .
وی نحوه تعامل وزارت بهداشت با سازمان تامین اجتماعی خیلی خوب توصیف کرد و افزود: در دوره وزارت دکتر نمکی  تعاملات و هماهنگی‌ها خیلی بهترشده و برای اولین

بار در وزارت بهداشت ، وزیر مشاور بیمه ای دارد و این نشان می دهد نگاه به بیمه‌ها به خصوص بیمه تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر و دومین تولید کننده درمان مثبت و مهم است.

این مقام ارشد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به سختی کار کادر درمان  و آمار بالای مراجعان به مراکز درمانی تامین اجتماعی و به منظور جبران بخشی از زحمات پرسنل و ارتقای انگیزه کاری کارکنان ، خواستار توجه مسوولان سازمان تامین اجتماعی نسبت به افزایش دریافتی و بالابردن مزایای تشویقی و انگیزشی آنان شد.

دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان نیز در این دیدار با بیان اینکه بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی امیرالمومنین (ع ) اهواز به عنوان سانتر کرونا انتخاب شده و همه فعالیت درمانی این بیمارستان به  بیماران کرونایی اختصاص دارد افزود: درمانگاههای ایذه ، رامهرمز ، شهید نریمی و امام حسین (ع ) اهواز نیز به عنوان مرکز غربالگری کرونا انتخاب و شده و در این زمینه فعال هستند.

مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه بعداز بیمارستان امیرالمومنین (ع) و میلاد اهواز ، بیمارستان‌های  ۱۷شهریورآبادان ، شهید مصطفی خمینی بهبهان،امام موسی کاظم (ع) ماهشهر و شفای مسجدسلیمان  نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفتند و باهمه امکانات و توانمندی و بضاعت خود ، درامردرمان بیماران کرونایی و مبارزه وپیشگیری از این بیماری وارد عمل شده اند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.