×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با اهدای پلاسما به نجات جان بیماران کرونایی کمک کنید

دکتر عبدالعزیز فقهی بیان کرد: مردم خوزستان تاکنون درمقاطع مختلف همکاری خوبی با انتقال خون داشته‌اند و با اتحاد، مسئولیت‌پذیری و دلسوزی برای اهدای پلاسمای خون مراجعه می‌کنند و امیدواریم استقبال بیشترشود چون این ماده حیاتی درنجات جان انسان‌ها و پیشبرد کارهای تحقیقانی نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از۱۵۰ نفر از بهبود یافتگان کرونا پلاسما اهدا کرده‌اند و تاثیر بهبودی به خوبی مشهود است؛ افراد بهبود یافته می‌توانند برای اهدای خون به بیمارستان رازی اهواز مراجعه کنند.

فقهی افزود: شرایط مراجعه گذشت یک ماه از بهبود بیماری یا پایان علائم و یا ترخیص آنها از بیمارستان است.

مدیرکل انتقال خون خوزستان توضیح داد: در شرایطی که در حال حاضر اثرگذاری هیچ دارو و درمان خاصی برای بیماری کرونا در جایی قطعی نشده ولی تاثیربخشی عالی توسط درمان با پلاسما مشهود و بسیار شگفت‌آور است.

وی در ادامه گفت: تعدادی ازافراد بهبود یافته که برای نجات جان بیماران پلاسما اهدا کرده‌اند از سوی سازمان انتقال خوزستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرده: شواهد نشان می‌دهد شیوه پلاسمادرمانی می‌تواند تا ۵۰درصد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کم کند لذا افرادی که یک ماه است این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند ، با این اهدا گامی خداپسندانه بردارند.

به گفته دکتر فرهاد ابول نژادیان اگر به جای اینکه ۵۰ نفر بتوانیم ۵۰۰ نفر از مبتلایان را پلاسمادرمانی کنیم، آمار فوتی‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند، بنابراین اگر کسی می‌خواهد شکرانه سلامتی و نجات خود را به جا بیاورد این بهترین راه است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.